© 2024 solvo B.V.

Borstkanker

hai ik ben een meisje van 16, al heel vroeg uitgegroeid. ik heb nu een oranje achtig klein vlekje op mn linkerborst. zoiets als een moedervlek, maar er zit geen knobbel ofzo eronder.. ik heb het al 3 jaar ofzo, of zelfs nog langer. ik ben als de dood dat het kanker is. zou dat kunnen? ik durf niet naar de dokter te gaan . Please help me !!!!.. hoe groot is de knobbel ongeveer bij borstkanker? en kan het ook inderdaad zo groot als een moedervlek zijn?


Zou het misschien een pigmentvlekje kunnen zijn? Als je het niet vertrouwt, kan je beter wel naar de dokter gaan, hoewel de kans klein zal zijn dat je uberhaubt borstkanker hebt. Of zit het in je familie? Als je borstkanker hebt, heb je een knobbel, meestal met een steel eraan. Ik had eest een knobbel en toen had ik een mammografie laten maken (helemaal niet erg, hoor) maar toen bleek het een op hol geslagen melkklier te zijn. Gelukkig, anders had ik zoiets van, snij mijn borst er maar af, want dat dacht ik al en ik zat te janken in het ziekenhuis, maar het was gelukkig nix ;)

label.Geplaatst op 2003-11-26 11:12:43


Hallo ik ben sofie. Ik ben op school bezig met een profielwerkstuk, ik zit in 6 vwo en zou graag wat wetenschappelijke, in nederlands vertaald, informatie willen ontvangen over borstkanker en in het bijzonder de werking van hormonale therapie. groeten sofie

label.Geplaatst op 2004-01-23 15:08:08


Hallo Esin, Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent over vlekjes en ook al ben je er eigenlijk zeker van dat het niks is, tóch even naar de huisarts zodat je kunt stoppen met piekeren. En leeftijd zegt tegenwoordig niks meer wat kanker betreft. Ik ben 40 en zit in de bestralingsfase. Ze hebben 2 maand terug een kleine tumor uit m´n borst gehaald. En de bevolkingsonderzoeken wat borstkanker betreft beginnen pas bij 55!!! Maar eh, wees niet ongerust en maak die afspraak bij je huisarts!

label.Geplaatst op 2005-09-26 12:35:47

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren