© 2024 solvo B.V.

Borstkanker

Bij mijn zus is borstkanker geconstateerd. Nu hebben ze gelijk haar ene borst af gezet, en weefsel weggehaald om te kijken voor uitzaaiing. Dat heeft een week geduurd, en nu zegt die dokter dat ze geen uitzaaiing heeft, maar voor de zekerheid toch chemokuren moet ondergaan.Dat is over 5 weken. Dus alles is snel op elkaar. Klopt dat wel dat er geen uitzaaiingen zijn? Doen ze wel vaker preventief chemokuur of zou er meer aan de hand zijn? Ik heb er vroeger, toen ik in het ziekenhuis werkte nooit van gehoord, dus daarom vind ik het raar. Maar ik ben er al 15 jaar uit, dus ik weet niet hoe het nu is.... Ze geven toch niet zomaar chemokuren?


hoi, chemokuren worden vaker als voorzorg gegeven, omdat er soms net een paar cellen in weefsel terecht zijn gekomen die niet te zien zijn bij pathologisch onderzoek van het weggehaalde weefsel. Dus om ook deze cellen aan te pakken wordt dan uit voorzorg chemo gegeven. Sterkte in de komende tijd, groetjes sandra

label.Geplaatst op 2004-10-21 20:12:48


Als er uitzaaiingen gevonden zijn, wordt dat toch niet verzwegen? Voor het geven van chemotherapie of bestraling bij kanker zijn richtlijnen. Als je aan bepaalde voorwaarden voldoet, dan krijg je het. Zo zal het bij je zus ook zijn.

label.Geplaatst op 2004-11-19 20:43:47


Dank je Sandra, je hebt me gerustgesteld. :)

label.Geplaatst op 2004-10-22 17:42:42

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren