© 2024 solvo B.V.

Dikke darmkanker

Vier maanden geleden is een deel van mijn dikkedarm weggehaald ( ik heb nu een darmstoma) en over 2 maanden gaat de rest van de dikkedarm er ook uit, omdat daar wat kankersporen zijn gevonden. Ik krijg dan een verbinding tussen de dunne- en endeldarm. Mijn ontlasting zal dan dunner zijn. Heeft iemand ervaring hiermee? Neemt de dunne darm een deel van de functie van de dikke darm over ( indikking van de ontlasting)? Hoe lang kan het duren voordat die functie is overgenomen? Graag reacties van mensen die dit al hebben ondervonden, want ik maak me er zorgen over dat ik constant dunne ontlasting zal hebben. Mijn dank voor (eventuele) reacties op mijn vraag


De dunne darm neemt niet de functie van de dikke darm over. Je zult altijd dunne ontlasting houden. Kijk voor meer info eens op www.pouch.nl! En laat je goed voorlichten over de operatie en de gevolgen.

label.Geplaatst op 2009-02-21 17:59:29


Ik heb hetzelfde probleem, maar het antwoord van vorige stemt me toch tot nadenken.Ik gebruik alle therapieen die voorradig zijn en heb vertrouwen in beide standpunten die soms lijnrecht tegenover elkaar staan.Sedert ik ook de alternatieve richting ben ingeslagen, is mijn stoelgang sterk verbeterd, 1) qua samenstelling en 2) qua frequentie. Ik ondervond dat je met imodium en sandostatine niet tot het gewenste resultaat komt .Dit zijn dan wel reguliere peperdure medicijnen .Ik let meer op mijn voeding en ga naar een accupuncturist met 20 jaar ervaring.Die behandelingen zijn doeltreffender en betaalbaar. Enkel wordt er niets terugbetaald. Zelfs nu die medicijnen 10 x goedkoper zijn zou de regering daar een gezonde conclusie moeten uittrekken. maar nee ze steunen de pharmaceutische lobbies die je alleen op papier wijsmaken dat ze helpen. Organisaties die mee de kar trekken van die lobby's, zoals de "Skeptici" en hun Gentse achterban hebben die toestand mee veroorzaakt.Ik voel me goed en sterker met homeopathie en accupuntuur, wat prof Snot niet geloofd is zijn zaak ! Ik ben patient en ik voel wat goed is.In mijn omgeving waar ik chemo krijg zie ik alleen veel vermoeide mensen. Het erge is ze geloven in niets meer en al hun eieren bij de ene methode hebben gelegd.

label.Geplaatst op 2010-07-04 21:22:57


http://www.kanker-actueel.nl/NL/uw-veed-6977.html Ed (Ziekte van Crohn) Van Ed (volledige naam en adres bij ons bekend) kregen we het volgende verhaal. Ed begint met te vertellen dat hij denkt dat zijn verhaal niets met kanker heeft te maken. maar de ziekte van Crohn gaat vaak vooraf aan darmkanker en vooral dikke darmkanker

label.Geplaatst op 2010-08-16 15:27:19

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren