© 2024 solvo B.V.

Dikkedarmkanker_longkanker

Vanwege heftige buikpijn is er bij mijn zoon 2 jaar geleden (nu 16 jaar) heel veel poliepen in de dikkedarm gevonden. De artsen kunden niks anders doen dan totale verwijdering van de dikkedarm. De operatie op zich is heel goed gegaan en hij draagt geen stoma. Verdere onderzoek bij klinische genetica is gebleken dat kleiner poliepen in de dunne darm nooit kwaadaardig zullen worden. Vanaf 3 a 4 maanden na de operatie heeft hij regelmatig lastgehad van buikpijn, problemen met ontlasting soms met bloed. in het ziekenhuis ging ze vanuit dat poliepen in dunnedarm niet kwaadaardig zullen worden en gingen ze steeds zoeken in de slokdarm en de maag. Begin februari 2007 was hij alweer opgenomen met nu heel veel bloedingen bij ontlasting via een endoscopy hebben ze een monster uit de een nu heel groot geworden poliep genomen. hierna hebben ze ook CT scan en MRI gemaakt. 2 weken geleden hebben ze ons verteld dat dat ene poliep kanker is geworden en uitgzaaid is naar beide longen (statium 4). Afgelopen zaterdag zijn wij dan begonnen met chemotherapie. Volgens zijn kinder-gastroantroloog is er altijd in team verband onderzoek gedaan. Wie kan me wat tips geven uit de ervaringen wat me te wachten staat de komende tijd? en hoe ik me moet voorbereiden?


Wat verschrikkelijk! Wil je bij deze wat 'adressen' geven waar je info kunt vinden/krijgen; www.kanker-actueel.nl www.oncoline.nl of als je iemand aan de telefoon wilt; www.kankerpatient.nl hierna ga je naar stichting doorgang, hier vind je bij lotgenotencontact de sectie darmkanker. Er staan drie telefoonnummers waar je terecht kunt. Laat me nog even weten of het gelukt is. Heel veel sterkte! gr. Kristl

label.Geplaatst op 2007-03-29 13:02:10


In Keulen worden (o.a. opgegeven) kankerpatienten behandeld volgens de methode van Prof. Dr. Gorter. Zie www.colognemodel.com. U kunt ook bellen: 0049.221.788.6301 De receptie is duits en engelstalig. Dr.Gorter spreekt nederlands. Schrijven kan ook: aan Prof.Dr.Robert Gorter-Medican Center Colonge. Eduardus Krankenhaus-Castodisstrasse 3-17, 50679 Koln-Deutz Duitsland. Succes en sterkte, Groet, Natalka

label.Geplaatst op 2008-03-14 11:22:50

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren