© 2024 solvo B.V.

GIST

Beste mensen, Mag ik me even voorstellen? Mijn naam is Sjef, ben een 57 jarige man die in eind 2006 te horen kreeg dat hij \"GIST\" had. GIST is de afkorting voor gastro intestinale stromale tumor. Dit is een gezwel dat ontstaat uit het steunweefsel in met name het maag-darmgebied en valt onder de groep van weke delen tumoren of sarcomen. GIST is een zeldzame vorm van kanker. De tumor was operabel, maar dat ging ten koste van de milt, een gedeelte van de maag (het bovenste) en een deel van de slokdarm. Verder nog een stuk van de alvleesklier. IK ben nu aan het herstellen van de operatie maar kom maar zeer weinig aan mede door de klachten die de slokdarm en maag veroorzaken.De slokdarm is nu 4 maal opgerekt en bij de vijfde keer zag de internist dat het sluiten niet goed ging. Opeens kreeg ik erg het zuurbranden omdat veel zuur terug liep als ik plat lag, dus voornamelijk in de nacht. Van 20:00uur tot 8:00uur ben ik aangesloten aan een voedingspomp gedacht als bijvoeding . Zijn er in dit forum mensen die ook dergelijke dingen hebben meegemaakt en die erover willen praten? De groetjes aan allen, Sjef.


hallo sjef, wat naar voor je dat je dit mee moest maken. dat je erover wilt praten is denk ik goed, je kan veel aan iemand hebben die hetzelfde of iets soortgelijks heeft meegemaakt. mijn ervaring met deze site is echter dat mensen niet veel reageren op zulke oproepen, er wordt meer gevraagd naar oorazaken bij klachten die mensen hebben. waar je misschien meer succes kunt hebben is bij sites die van de maag-lever-darm stichting of andere groepen zijn, of misschien kun je bij ze informeren. succes

label.Geplaatst op 2007-12-31 15:56:32


Ik geloof dat er ook een patientenvereniging is, de life raft groep. Heb ik laatst van gehoord. Anders maar ven googlen of zo, ik weet namelijk dat er een vereniging is en dat ze binnekort weer een patientendag hebben. Al zelf gegoogled: http://www.liferaftgroup.nl/

label.Geplaatst op 2008-08-24 18:59:52

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren