© 2024 solvo B.V.

Groot gezwel

Mijn vader heeft maandag te horen gekregen dat hij in zijn buik een gezwel heeft zitten van ongeveer 3 vuisten groot. ze hebben dit tijdens een operatie ontdekt. de belangrijke aders lopen hier doorheen en daarom kunnen ze het niet weghalen. ze willen wel bestraling proberen om het kleiner te maken. weet iemand hoeveel kans dit heeft om kleiner te worden of hoe lang mijn vader nog bij ons kan zijn? in het ziekenhuis duurt het nog een week voor alle uitslagen binnen zijn maar ik word gek van dat wachten. heeft iemand hier ervaring mee? groetjes van een wanhopige ivana.


Het hangt er helemaal van af wat voor soort gezwel het is. Ze hebben vast een biopt genomen...

label.Geplaatst op 2003-09-10 17:14:27


Ivana, Ik zag je berichtje vanavond en wil je vertellen dat ik een GIST patient ben. Bij mij is twee jaar geleden een gezwel ter grootte van een voetbal geconstateerd. Heb je inmiddels al een uitslag. Als het Gistkanker is dan is er een mogelijkheid om met Glivec behandeld te worden. De resultaten zijn verbluffend. Als je meer info wil mail me gerust, of kijk op www.liferaftgroup.nl Succes, Marlies

label.Geplaatst op 2003-09-29 20:49:33


Dat klopt. En er is uitgekomen dat het een gezwel is wat in Nederland bijna nooit voorkomt en al helemaal niet op de plaats waar hij het heeft. Er is helaas ook niks aan te doen en de artsen denken dat hij nog ongeveer 1 a 2 jaar bij ons kan zijn. We zijn blij dat hij nog even bij ons mag blijven. Bedankt voor je reaktie. Groetjes Ivana.

label.Geplaatst op 2003-09-11 16:10:36


Het is plaveiselcelkanker. Normaal gesproken zit dat in de blaas. Dan verwijderen ze de blaas en dan is het meestal helemaal weg. Bij mijn vader zit het buiten de blaas. Dit hebben we net te horen gekregen. Mijn vader heeft in het ziekenhuis bloed gekregen. Nu 3 dagen later heeft hij al weer te weinig bloed omdat de kanker dat steeds gebruikt. Mijn vader (51) is nu heel ziek en heeft nog ongeveer 2 a 3 weken te leven. Er is helaas niks meer aan te doen. Bedankt voor jullie reakties. Hopelijk gaat alles bij jullie wel goed. Ik weet namelijk dat het ook anders kan. Want zaterdag hebben we een feestje van een jonge jongen die genezen is van leukemie. Gelukkig kunnen ze heel veel soorten wel genezen. Groetjes Ivana.

label.Geplaatst op 2003-10-01 11:05:10


wat voor gezwel is het dan?

label.Geplaatst op 2003-09-11 17:29:05


Ivana, Het is spijtig dat we elkaar niet kunnen helpen, plaveicelkanker is iets heel anders dan GIST-kanker. Ik wil je veel sterkte toewensen voor de tijd die komen gaat. Geniet nog zoveel mogelijk van je vader van de tijd dat hij bij jullie is, groeten Marlies

label.Geplaatst op 2003-10-01 11:38:56

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren