© 2024 solvo B.V.

Kweek zonder resultaat ivm bloed?

Hallo, een kleine maand geleden was ik in de mamapoli ivm bloed uit mijn linker tepel, tevens vond de chirurg een knobbel maar deze was vervolgens op de mamografie niet meer te zien. Nu kan ik de knobbel ook voelen. Het vocht uit mijn borst is nu bruin maar duidelijk minder dan eerst. De chirurg vond dit geen redenen voor verder onderzoek, wel moet ik over drie maanden weer terug. Een week geleden zat ik bij interne geneeskunde. De bloedende borst was namelijk maar een van alle rare dingen die op dit moment met mijn lijf gebeuren. Ik heb ook constant ergens een ontsteking, uitslag, haaruitval en vooral ben ik zo verschrikkelijk moe. Ik ben 39, moeder van drie kinderen en moet elke dag even op bed gaan liggen wil ik mijn dag doorkomen. Mijn baan en vrijwilligerswerk heb ik al opgegeven. Afgelopen week zat ik dus bij IG, kwam goed uit want mijn linker lymfklier had de grootte van een tafeltennisbal. De arts schrok zich kapot en toen ging alles heel snel. Er werd een collega erbij gehaald, een spoedecho gedaan, weer een collega erbij, toch maar meteen een punctie... En toen begon het wachten. Een week later werd ik uit het ziekenhuis gebeld met de mededeling dat de kweek eigenlijk niets heeft opgeleverd omdat er teveel bloed in zat. Mijn lymfklier is al stukken kleiner, in mijn bloed zat wel iets van een onstekingswaarde maar niet voldoende om mijn klachten te kunnen verklaren. Er zijn verder ook geen bacterien of andere afwijkingen gevonden. Maandag moet ik toch maar weer terug en weer bloed af laten nemen om naar mijn witte bloedcellen te laten kijken. Binnen een maand had ik dus twee keer verdacht op kanker, twee keer heb ik een hele lange week moeten wachten. Twee keer werd ik er niet wijzer van. De knobbel in mijn hals is dan wel kleiner, alle andere klachten zijn er wel nog. Hebben jullie hier ervaring mee? Hebben jullie advies voor me? Alvast bedankt voor het lezen van de hele lap tekst. Nicole


advies, een aanrader wil ik het noemen. Enkele weken terug kwam ik thuis van de huisarts met een folder uit de wachtkamer: "geef kanker geen kans" korte inhoud: eet weinig of geen suiker, geen rood vlees, veel fruit en groente, géén of weinig koffie. dus: reinigen met water en thee.

label.Geplaatst op 2010-06-19 18:36:14


Hallo Nicole, Mijn vrouw heeft vermoedelijk MELAS en o.a. Osteomeylitis, hersentumoren, necrotische voet, arthritis en nog wat van dat fraais. Enkele maanden geleden was de lymfe klier in de hals enorm opgezet en er werd onderzoek gedaan via de mamapoli. Er werd met 99,9% zekerheid kwaadaardige kanker vastgesteld met uitzaaïngen links en rechts, waardoor opereren zinloos was. Nu, 3 maanden later zijn de borsten tot rust gekomen (er komt geen etter meer vrij) en de lymfe klieren zijn tot rust gekomen als is de knobbel nog even groot als voorheen. Ze leeft nog steeds ondanks de "terminaal" diagnose en de zaak verbeterd steeds meer en inmiddels ook een longontsteking weg gekregen. Zelfs de necrotische voet hebben we weten te verbeteren en daar is nu geen spoor meer van waarneembaar al zijn een paar tenen wat korter geworden. Gelukkig zijn we niet accoord gegaan met amputatie. Het kan dus dat de opgezette lymfeklier weer tot rust komt! Laat je niet gek maken, maar lees op het internet bij b.v. de VU of UMC zelf over oplossingen en ook de universiteit in Boston heeft goede artikelen over onderzoeken. Niets is onmogelijk zolang je je levensenergie stimuleerd met positieve gedachten. De andere reageerder had trouwens een zinnige aanvulling op het dagelijkse dieet, mooi zo. Wij eten zelf vegetarisch zodat we geen overbodige medicatie stoffen binnen krijgen via vlees, zoals antibiotica-stoffen. Is er wel eens een onderzoek in het hoofd gedaan? Een scan of zo? Dat omdat er meer aan de hand is en de hersenen regelen heel veel in het lijf en er is meer aan de hand schrijf je. Controle kan geen kwaad en een grondig onderzoek kan misschien iets aantonen of juist uitsluiten waardoor dingen helder kunnen worden. Komen de klachten die je hebt ook in de familie voor? Sterkte met je gevecht, Groetjes Puran.

label.Geplaatst op 2010-06-20 15:06:10

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren