© 2024 solvo B.V.

Longkanker... ingekapseld?

Bij mijn vriend is longkanker geconstateerd. Een tumor zo groot als een tennisbal, maar..... ingekapseld. Nu is mijn vraag: wat betekent dat \"ingekapseld\"? Opereren doen ze niet, dat heeft geen zin omdat ook de andere long is aangetast. Er is hem verteld dat, omdat het ingekapseld is, de uitbreiding van de ziekte niet zo snel zal gaan en hij waarschijnlijk nog 2 a 4 jaar zou kunnen leven.


Ingekapseld wil zeggen dat het omgeven is met weefsel en hierdoor vast zit aan de long (in dit geval). Hierdoor is het als ware vergroeid met de long. Hierdoor breidt de ziekte zich moeilijker uit, maar is ook hierdoor met een operatie niet te verwijderen.

label.Geplaatst op 2003-04-18 08:07:18


hoi Linda als reactie op je vraag moet ik je medelen dat ik vorg jaar ook ben geopereerd aan een ingekapselt kwaadaardig tumor en dit is goed verlopen, ze hebben wel het stuk long waar het zat moeten wegnemen dus 25% Maar kan er goed mee leven,wens jullie ook het allerbeste toe en veel sterkte groetjes Peter

label.Geplaatst op 2003-06-05 12:31:31


Bah, wat vervelend voor je, ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Het beste kun je kijken op www.kanker.pagina.nl en dan bij alle kankersoorten, via via kom je snel aan je antwoord....

label.Geplaatst op 2003-08-21 11:45:13

Naar forum Oncologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren