© 2024 solvo B.V.

4x ooglid correctie... \'het werkt niet meer\'

Hey allemaal !! ik zal me eerst even voorstellen, Ik ben wout.. 19 jaar, kom uit Twente en ik werk in de automatisering (machinebouw). Het begon allemaal een aantal jaar terug.. Ik had een lui oog, en dit stoorde TE erg... Het ooglid ging over m\'n pupil hangen, waardoor ik geen volledig zicht had. Vooral \'savonds (als ik dan erg moe was) was het dusdanig erg, dat dat oog bijna dicht zat... Nou ben ik daar 3x aan geopereerd... Al die 3 keren heeft het geen enkele zin gehad.. ik ben er niets mee opgeschoten.. Er zijn tijdens die operaties zelfs nog een aantal fouten gemaakt.. Ik kreeg bij de 2e operatie een plaatselijke verdoving. Chirurg: 2 spuitjes in het ooglid, is ruim voldoende... FORGET IT !! 8 STUKS waren er nodig om het hele zaakje \'pijn-vrij\' te krijgen (zo ervaar je dat als 14 jarige... ) Later werd mij door een andere arts verteld dat dit NOOIT plaatselijk mag worden verdoofd. De excacte reden weet ik niet precies, maar het schijnt dat spieren, bloedvaten, en weefsel gaat opzwellen wanneer er plaatselijk verdoofd word... Al met al, het spiertje dat m\'n ooglid omhoog trekt, is na 3 operaties ZOOOOOO kort geworden, dat geen enkele arts er nog iets aan durfde te doen... Ik werd doorgestuurd naar het UMC te utrecht, waar een tweetal chirurgen een operatie wilden uitvoeren. Inmiddels was m\'n andere oog ook al zover gezakt, dat ze die ook meteen hebben meegepakt. Al met al, Het verblijf, de voor- en nazorg in het UMC waren zeer goed, en voelde me daar goed op me gemak. In eerste instantie leek de operatie goed gelukt.. Juist... in 1e instantie... Ik met 2 blauwe ogen naar huis, paar dagen geslapen (door die heeeeeerlijke valium pillen...) en eenmaal bijgekomen alles is goed schoongemaakt en bekeken. Wat blijkt nou ??????? De 2 heren van het UMC hebben de spier ZOver ingekort, dat het oog niet meer wil sluiten !! Ik doe letterlijk snachts, \'Geen oog meer dicht..\' Waarom schrijf ik hier nou ?? Nou... Sinds de operatie in Oktober 2006, zijn er VEEL dingen achteruit gegaan: - Zicht: ik ben met mijn bril achteruit gegaan.. Van -5.25 / -5.50 NAAR -7.75 / -8.25 Sluiten: Ik kan sinds de operatie mijn ogen niet meer sluiten. Het vervelende is, dat ik snachts ook met m\'n ogen open slaap, en ze dus uitdrogen. Ik heb alles al geprobeerd, dichtplakken, kapje op het oog, zalfje d\'r in, vochtige slaapruimte, enz enz enz... NIETS helpt. En als laatst iets.. wat STEEDS erger word, en bijzonder storend is. Als ik smorgen wakker word, kan ik met m\'n ogen HELEMAAL NIETS. het licht van m\'n telefoon doet me zeer in m\'n ogen. een LED-lampje van de tv, is als een stralende zon in m\'n ogen... i.v.m. werk sta ik vaak vroeg op, en is het dus donker... Ik moet smorgens alles kunnen met m\'n ogen dicht, want het eerst uur dat ik wakker ben... zie ik niets, kan ik niets, heb geen evenwicht, traanogen enz enz. Koffie zet ik savonds klaar, zodat ik maar 2 knopjes op de senseo in hoef te drukken. Brood smeer ik een dag van te voren al savonds, dan hoef ik daar niet meer op te letten... Maar het word inmiddels zo erg, Wanneer ik klaar ben, en weg wil, werken mijn ogen nog niet. kortom: Licht kan ik niet verdragen. Traanogen. Verkrampende ogen (probeer ze maar eens open te krijgen..) Ok... Nu klaar ? NEE !! ;) Het vervelende is... Dat dit van kwaad tot erger word... in het begin, kon ik er nog makkelijk mee leven... Maar tegenwoordig heeft alles steeds meer tijd nodig, en het komt ook \'INEENS\' voor... op klaarlichte dag.. En ja, Ik heb VAAK genoeg gehad, dat ik m\'n auto aan de kant van de A1 moest zetten.. omdat ik niet meer recht voor me uit kon kijken... En dan helpt geen zonnebril, geen zalfje, NIETS. Nou is mijn vraag... WAT moet ik hier nou mee... De dokter stuurt me telkens naar huis met een zalfje.. De arts die het heeft uitgevoerd, die kan geen diagnose stellen uit de klachten. Heeft iemand hier ook ervaring mee ? Wat is wijsheid om te doen ? Alvast bedankt, Met vriendelijke groeten, Wouterman (19)


Hoi Wouterman. Ik heb met verbazing je verhaal gelezen. Ik verbaas me er ook over dat je nog geen reactie's hebt gekregen. Ooglidcorrectie, het is een routinekarweitje zoals er altijd over gesproken wordt. Dat kun je even laten doen op een vrije middag en alles zit weer perfect. Ook ik zit er al een tijdje tegenaan te hikken om het wel of niet te laten doen. Ook bij mij beginnen de ooglidden zodanig te zakken dat het met kijken problemen gaat opleveren. Ik moest toch wel even slikken nu ik dit weer lees. Uiteraard gaat er ook een heleboel goed. Maar ik heb al vaker van mislukkingen gehoord maar dit slaat werkelijk alles. Heb je nog niets ondernomen tegen de "chirurgen" die hiervoor gezorgd hebben ?? Je zult vast de enige niet zijn. Dat is toch het minste dat je kunt doen lijkt mij. Het ie me nogal niet wat zeg, vreselijk. Ik hoop dat je reactie's gaat krijgen van mensen die ook ervaring hebben met dit soort ingrepen. Ik wilde toch even reageren op je verhaal. Heel veel sterkte Wouterman en groetjes.

label.Geplaatst op 2007-09-09 23:20:18


Wat vreselijk Wouterman, maar je moet de moed niet opgeven hoor. Stuur je klachten naar zoveel mogelijk klinieken misschien zit er wel een bij die er raad mee weet. Ik heb ook even op internet zitten zoeken bij "oogspier verlengen" en ik las dat het mogelijk is om oogspiertjes te verlengen en het is ook mogelijk om een ooglid te verlengen. Onderaan op deze pagina staat er iets over. http://www.graves-patienten.nl/ned/zie_beh_oog_ope.htm Hieronder staat een operatie zoals de jouwe beschreven misschien kan je daar eens navraag doen. http://www.oogartsen.nl/oogartsen/oogleden/hangend_bovenooglid_ptosis/ Heeft de oogarts je geen kunsttranen voorgeschreven voor de uitdroging? Het help maar tijdelijk maar het verzacht wel iets. Ikzelf gebruik Tears Plus van Allargan. Ik hoop zo voor je dat er een oplossing wordt gevonden want dit is natuurlijk vreselijk en je bent nog zo jong. Blijf zoeken en informatie inwinnen hoor Wouterman. Ik wens je heel veel sterkte.

label.Geplaatst op 2007-09-25 10:53:34


Deze arts meteen aanklagen, hopelijk heb je daarvoor een rechtsbijstandsverzekering afgesloten. Hier zijn duidelijke fouten gemaakt. Sterkte.

label.Geplaatst op 2007-09-25 17:23:10

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren