© 2024 solvo B.V.

Aangeboren staar bij zoon van 8 (lang verhaall)

Hallo Mijn zoon heeft net als ik aangeboren staar. Hij is toen hij 10 weken oud was geopereerd en de lenzen zijn verwijderd. Vanaf dat moment had hij contactlensen van +38/37. Toen hij 3 was had hij zo vaak ontstekingen gehad door de lenzen dat we overgestapt zijn op een bril. Die heeft hij nu nog steeds en hij kan er(voor een kind met deze aandoening) heel goed mee zien. Als extra complicatie heeft hij secundair glaucoom op het rechteroog (onder controle d.m.v. medicatie) en last van nystagmus (vooral links want dat is zijn zwakkere oog). Nick begint nu(sociaal)last te ondervinden van zijn forse bril (+20 met een leesdeel van +23 aan de onderkant van de glaasje). Als zijn moeder met zelf een bril van +15 heb ik hem altijd beloofd dat zodra hij er last van zou krijgen ik hem zou helpen om inplantaten te krijgen. Contactlenzen dragen wij beide ook maar door het verschil in vergroting hebben wij hiermee minder zicht. Bovendien hebben wij last van te weinig traanvocht waardoor de lenzen snel uitdrogen en dus niet zolang gedragen kunnen worden. Nick is patiënt in het AZU en daar zijn wij zeer tevreden over. Desondanks gaan we binnenkort voor een \"second opinion\" naar dr. de Faber in het oogziekenhuis Rotterdam. Wij hopen op inplant-lenzen voor Nick. Wie heeft ervaring met een soortgelijke situatie en wil ons alle voors en tegens mailen. Ook als je zelf een forse bril draagt van boven de +10 wil ik graag van je horen. Ik heb wel eens het idee dat ik \"alleen op de wereld\" ben met een dergelijke sterkte waar eigenlijk niets aan te doen is. Misschien voor Nick wel??

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren