© 2024 solvo B.V.

Af en aan wazig beeld, net als bij scheelkijken en vermoeide ogen (druk)

Hallo allemaal, 2,5 weken geleden begon het na een migraine. Ik werd \'s-ochtends wakker en was hoofdpijnvrij, alleen keek ik voor mijn gevoel ongeveer een keer of 3 per minuut heeel even - een seconde?- scheel (het zicht werd wazig, net of je scheel kijkt, alleen als je in de spiegel keek was er niets te zien aan de ogen). Of dit 1 of 2 ogen waren kan ik niet echt zeggen, maar wel dat het linkeroog de boventoon voerde. Eind van de middag was dit over, maar er bleef wel een lichte druk achter de ogen en vermoeide ogen. Dit duurde nog een dag of 2 en daarna 4 dagen niets. Toen begon het weer alleen was de druk nu meer aanwezig en in de loop van de dagen nam het aantal keren \"scheel kijken\" (ik weet er geen ander naampje aan te geven) per minuut af, tenzij ik veel achter de pc zat. Vermoeidheid in de ogen alom en nu de laatste 2 dagen ook een lichte hoofdpijn aan het eind van de dag. De laatste 2 dagen \'s-morgens steeds meer keren per minuut \"scheel kijken\" (m.n. bij van naar beneden kijken naar recht voor je, maar ook van de pc naar iemand die tegen je praat) en hoe verder de dag vorderd hoe vermoeider de ogen (het scheel kijken is dan wel minder). Nou een beetje rommelig neergezet, maar dit is het wel zo\'n beetje. Ik heb overigens vorige week dinsdag testen in het ziekenhuis gehad: de neuroloog heeft handmatig mijn functies gecontroleerd, de knf-arts heeft mijn oogzenuwen getest dmv plakkertjes op mijn hoofd en begin juli mag ik onder de mri (scan) tevens is bloed afgenomen. Verder wil ik nog toevoegen dat er verder met mijn zicht niets mis is: ik heb een zicht van 120% en geen bril. Toen het begon is mijn oogboldruk ook nog bij de opticien getest en die was 19 en 22, dus goed. Als je wat dingen herkent hoor ik het graag. Alvast bedankt! Vriendelijke groet, Ans


Hallo Ans, Je vroeg me je bericht te lezen en ik wilde eerst eens weten of je ooit bent nagekeken op schildklierproblemen? Ik heb namelijk de ziekte van Graves (veel te snel werkende schildklier) die actief is geworden op de ogen. Jouw problemen komen me erg bekend voor, alleen begon het bij mij met naar boven kijken en binnen een maand kon ik zelfs niet gewoon met vooruit kijken. Ook als ik plotseling mijn blik op iets anders richt voel ik dat mijn ogen proberen zich te herstellen, maar moeite hebben om te richten. Heb ook eerst allemaal CT-scans gehad van mijn hoofd etc., maar dat doen ze gewoon om uit te sluiten dat er wat mis is daar natuurlijk. Ik zou toch eens vragen om een schildklieronderzoek desnoods. Ik weet niet of je afgevallen bent, erg zenuwachtig bent, emotioneel, opgejaagd, hartkloppingen etc.? Of misschien het gevoel dat je erg lui bent geworden om dingen te doen (schildklier kan ook te traag lopen namelijk, dan kom je juist aan). Enfin, hoor graag even van je of het alleen om je ogen gaat of dat je nog meer klachten hebt. Vraag anders eens een verwijsbrief voor het Oogziekenhuis Rotterdam (de beste op dat gebied in Europa). Ik hoor nog wel even van je, met vriendelijke groetjes maar weer

label.Geplaatst op 2007-06-20 08:09:31


Hoi Horizon, bedankt voor je berichtje. Ik heb naast het veranderen van de ogen bij snel ergens anders naar willen kijken verder niet de klachten die jij omschrijft, maar zal het wel in gedachten houden en in ieder geval half juli (dan moet ik bij de neuroloog terugkomen voor de uitslag van alle onderzoeken) navragen of dit ook getest is of gaat worden. Thanks! Groeten, Ans

label.Geplaatst op 2007-06-20 12:11:18

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren