© 2024 solvo B.V.

Af en aan wazig beeld (vervolg)

Hallo, hier een aanvulling op mijn vorige bericht daar ik weer het eea heb kunnen constateren. Het is aan beide ogen, hoewel links de boventoon voert. Het lijkt wel of de oogspieren in de loop van de dag doodmoe worden. Het liefst doe ik dan mijn ogen dicht. Als het probleem van wazig zien zich voordoet is dit aan 1 oog. Dit oog ziet de kleuren dan wat valer. Na even knipperen herstelt zich dit dan. Ook lijkt het of 1 (L of R) oog zich af en toe focust. Als ik dan 1 hand beurtelings voor de ogen doe blijkt dat het beeld van het ene oog hoger is dan van het andere oog. Dit laatste doet zich met name voor bij achter een beeldscherm zitten en daarna verder weg kijken (bijvoorbeeld naar iemand die dan tegen je praat). Herkent iemand dit??? Ik wordt zo langzamerhand een beetje gek van onzekerheid. Heb inmiddels ook de neuroloog gebeld met dit verhaal en die zei dat er uit de plakkertjestest niets is gekomen en vind het beter dat ik naar de oogarts ga. Ik kan nu pas 17 juli terecht! Ga vanmiddag de neuroloog maar weer bellen met de vraag of hij er geen vaart achter kan zetten. Alvast bedankt maar weer voor de reactie(s). Jammer - of juist goed dat er zo weinig mensen oogproblemen hebben? - overigens dat er zo weinig mensen op deze site zitten. Weten jullie eventueel een andere waar je met lotgenoten kunt praten? Groetjes, Ans


Beste Ans, Misschien kun je bij een opticien bij jou in de buurt een afspraak maken met een HBO optometrist. Deze heeft als het goed is verstand van zaken en is vlotter bereikbaar dan een oogarts. Je kunt deze vinden via www.ovn.nl of het staat er vaak bij in de gouden gids. Succes!! Ik hoop, dat je er iets aan hebt.

label.Geplaatst op 2007-07-02 21:58:42


Bedankt voor uw reactie. Ik ben toevallig gisteren geweest bij een opticien en die heeft mij de mogelijkheid geboden. Omdat ik momenteel niet al te veel last heb en 19 juli terecht kan bij de oogarts heb ik het even zo gelaten. Wel hebben ze bij mij het zicht en de prisma en de oogboldruk gemeten. Die waren goed. Er werd een zeer voorzichtige optie aangedragen wat het zou kunnen zijn, te weten droge ogen. Mocht het in de tussentijd verergeren dan ga ik natuurlijk alsnog langs om eea te laten opmeten. Desondanks bedankt voor de tip! Groet, Ans

label.Geplaatst op 2007-07-04 13:15:26


Hallo Ans, Even een vraagje? Ben je al op je schildklier getest? Ik herken de klachten dus en kijk nu zo scheel als het maar kan zijn (een ander ziet het niet). Bij mij is geconstateerd dat mijn ziekte van Graves (te snel werkende schildklier) actief geworden is op de ogen. Het begon bij mij met dubbelzien als ik naar boven keek, daarna als mijn ogen plotseling van richting veranderden en binnen een maand tijd ook als ik gewoon voor me uitkeek. Hoor het wel van je, intussen veel sterkte, Horizon

label.Geplaatst op 2007-07-06 08:17:49


Hoi Horizon, Ik krijg 17 juli de uitslag van alle tests. Over de bloedtest en de scan die ik vandaag had weet ik nog niets dus dat hoor ik dan. Ik zal dan uiteraard vragen of de schildklier hierin mee is genomen, hoewel ik andere bijwerkingen daarvan nog niet heb opgemerkt die je al eerder aan mij meldde (zoals afvallen of juist aankomen). 19 juli kan ik bij de oogarts terecht. Groetjes, Ans

label.Geplaatst op 2007-07-06 18:24:56


Hallo, neuroloog heeft - gelukkig - niets kunnen ontdekken. Oogarts ook niet. Hij heeft wel een vermoeden uitgesproken dat mogelijk een kleiner spiertje(s) van de ogen afwijkend gedrag vertoont. Ben nu doorverwezen naar de orthoptiste waar ik pas 29 oktober terecht kan. T.z.t. zal ik weer wat van me laten horen. Groetjes, Ans

label.Geplaatst op 2007-07-22 22:47:51


Dag Ans, het is alweer een paar maanden geleden dat je schreef ovr je oogproblemen. Ik lees het nu pas. En herken er veel in. Ik heb de problemen (dubbelzien bij vermoeidheid, wazige vlekken waar ik tussendoor moet kijken, maar ook kronkelende letters) na een geopereerde netvliesloslating in maart 2005. de boodschap van januari 2007 was: het kan beter worden, slechter worden of zo blijven, maar ik kan niets doen zoals het nu is. Een maand of 3 geleden namen de klachten weer toe, vooral het dubbelzien. Het lastige is vind ik dat je niemand kunt uitleggen hoe vreselijk vermoeiend het is. Ik zit soms 's avonds als ik alleen ben met een lap voor mijn rechteroog en als ik die weer weg haal is het helemaal erg. na een nacht slapen is het dan weer goed. Wel, dit was een reactie uit het hart, ik kan je niet helpen, blijf wel graag op de hoogte van jouw geschiedenis. maar misschien is het al verholpen/ Ik hoop het voor je! Etie

label.Geplaatst op 2007-09-30 10:57:53


Hallo Etie, Bedankt voor je berichtje. Nee ik heb er zo goed als geen last meer van, gelukkig! De oogarts heeft gezegd dat hij vermoed dat het onwillekeurige bewegingen zijn geweest van de kleinere oogspiertjes, waarschijnlijk veroorzaakt door stress. Dat van die onwillekeurige bewegingen kan ik wel inkomen, maar stress niet want die was toen gelijk aan wat ik nu heb. Het is overigens nadat het min of meer verdwenen was nog 1x terug geweest voor 1,5 dag en dat was de dag na mijn migraine dus misschien toch daaraan gerelateerd, hoewel ik dan niet snap dat het de vorige keer een week of 6 aanhield. Ik moet nu eind oktober nog naar de orthoptiste in de hoop dat die nog een oorzaak kan traceren maar ik betwijfel het. Jij veel sterkte in ieder geval. Ook ik vond het heeeel erg vermoeiend m.n. "het stellen" van de ogen. Ik hoop dat voor jou ook geldt dat het snel minder wordt en weggaat! Groetjes, Ans

label.Geplaatst op 2007-09-30 14:38:34

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren