© 2024 solvo B.V.

Alsof je lang in een lamp keek

Daarstraks had ik het plotseling weer,heel langzaam verschijnt er een kartelige streep dwars door mijn beeld, het lijkt alsof ik te lang in een lamp het gekeken en dat dat beeld dan blijft hangen,voel me heel raar, en of ik nu wrijf of wat dan ook het gaat niet weg.Na een half uurtje trekt het weer weg, maar dan ben ik wel doodmoe.Het enige wat enigzins oplucht is als ik naar beneden blijf kijken, en vooral niet probeer om iets te lezen ofzo.Mijn ogen zijn erg droog, en als het wegtrekt wordt mijn oog ook weer vochtig. Wie heeft zo,n verhaal wel eens gehoord of misschien ook ervaren en kan me een beetje op weg helpen?


Toevallig dat ik dit gister had, dit was de vierde of vijfde keer in 2 jaar tijd. Het begint bij mij altijd tijdens of na sporten. De lichte vlek gaat bij mij knipperen en wordt groter en dit houdt langer dan een uur aan. Ook als ik mijn ogen dicht doe zit het er. Als ik in de spiegel kijk kan ik een deel van mijn gezicht niet zien door die vlek. Ik wil graag weten wat dit kan zijn.

label.Geplaatst op 2006-09-19 20:26:42


Ja, dat is precies wat ik bedoel, ook bij mij is een gedeelte van het beeld weg. Ik heb dit al verschillende keren gehad, nu weet ik sinds kort dat ik diabetes heb, zou het daar mee te maken kunnen hebben?

label.Geplaatst op 2006-09-19 21:05:03


Diabetes is het bij mij niet, eerder een lage bloedsuikerspiegel. Maar dan zouden de vlekken over moeten gaan door eten, maar dat helpt niet. Ik heb 3 jaar geleden mijn ogen laten laseren, ik hoop niet dat dat er wat mee te maken heeft.

label.Geplaatst op 2006-09-24 22:50:51


Dit verschijnsel heb ik ook last van ,somsduurt het 20 tot5 minuten . Wat betekent dit verschijnsel? Kan iemand daar antwoord op geven

label.Geplaatst op 2007-07-03 11:23:11


Hoi, Ik zie dat jullie berichten al heel oud zijn en ik hoop dat jullie klachten niet meer terug zijn gekomen. Als ik dit zo lees ben ik bang dat jullie last hebben van migraine. De klassieke migraine geeft, zoals ik het noem "sterretjes" en soms ook uitval van beelden of een gedeelte niet kunnen zien, b.v. jezelf slecht of bijna niet kunnen zien in een spiegel.Nu zul je wel denken dat migraine hoofdpijn geeft, maar dat hoeft niet altijd het kan ook gewoon druk op je hoofd zijn of helemaal niets. De rest van de klachten komen mij ook bekend voor. groetjes pbi

label.Geplaatst op 2008-06-22 16:48:28

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren