© 2024 solvo B.V.

Arts/test

omdat mijn bloeddr.erg verhoogd is sindsdien ik weinig beweging had en dikker geworden ben,vroeg ik aan de huisarts of mijn ogen gecontroleerd moesten worden. ik wist echter het te benoemen woord niet meer om te meten of er door hogebloeddruk of diabetes achter de ogen een soort druk is ontstaan. de huisarts wist niet wat ik bedoelde en begon een uitleg over bl.vaten enzovoorts wat ik niet begreep omdat ik gewoon een opmeting bedoelde die ook bijde opticien gedaan wordt. weet iemand wat ik aan de opticien moet vragen? k zou zeer geholpen zijn. en bedankt.


misschien heb ik het woord gevonden na even verder lezen. is het misschien "glaucoom"?? dus als je hoge bloeddr.hebt,ook even je ogen op "gl" controleren?

label.Geplaatst op 2007-08-07 15:07:32


Bij een goed optometrisch onderzoek zal automatisch de oogdruk gemeten worden. Ik neem aan dat u bang bent voor glaucoma. De optometrist kan dit voor u controleren. Daarnaast zal hij/zij kijken of er enige schade is door de hoge bloeddruk. Sommige optometristen hebben een fundus camera waarmee ze een foto kunnen maken van het binnenste van het oog. succes

label.Geplaatst op 2007-08-30 15:44:31

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren