© 2024 solvo B.V.

Astigmatisme

Iemand die ooit gehoord heeft van ogen in de kramp van te dichtbij kijken Graag reactie


Ogen in de kramp heeft niks met astigmatisme te maken volgens mij. Want astigmatisme is een cylinder afwijking.

label.Geplaatst op 2004-02-22 10:58:19


nee dat klopt maar indien geen afstand van 30 cm leesafstand aangehouden word kunnen ogen in een kramp komen maar wat is dat?

label.Geplaatst op 2004-02-23 14:12:09


Ik snap niet zo goed wat je met die kramp bedoeld? En ik begrijp dat het op 30 cm goed is, maar wat gebeurd er als je verder weg of dichter bij gaat zitten? Ga je bijvoorbeeld dubbel zien, wordt het beeld wazig of voelt het als kramp? Als je rond de 40 bent kan het zijn dat je wat sterkte nodig hebt om te lezen... en dat je zonder een soort kramp gevoel krijgt... Ben je met je klachten al eens bij bijvoorbeeld een opticien geweest? Groetjes Deesje

label.Geplaatst op 2004-02-24 17:28:26


Hoi Deesje, ben al 3 jaar onder controlle van een orthoptist en oogarts Deze mensen hebben mijn zoontje 2 jaar lang laten rondlopen met de verkeerde cilinders in zijn glazen Nu heeft hij eindelijk de goede glazen maar het kijken verloopt bij hem niet goed Onlangs nog in een academisch ziekenhuis geweest en die zeggen bril en oogsamenwerking is goed Ik heb toen gevraagd waarom dan zoveel klachten het antwoord hierop was dat hij 30 cm leesafstand moet aanhouden anders schieten zijn ogen in de kramp IK heb hier zelf nog nooit van gehoord Ben nu naar kaasschieter brillen geweest en heb het brafo kijkadvies gehad ik weet nu eindelijk hoe mijn zoontje ziet Op school heeft hij hulpmiddelen nodig maar hier werken ze niet aan mee (alleen als een arts het zegt) Kortom ik ben al 3 jaar bezig om te weten wat mijn kind mankeert mijn mening in het ziekenhuis denken ze oog brilletje erop en klaar maar zo werkt het dus niet Kortom bij een opticien word je beter behandeld dan bij een oogarts of orthoptist

label.Geplaatst op 2004-02-26 15:11:07


Is het zo dat je zoontje misschien te dicht op zn werk zit Catharina. Want dan kan ik me wel iets voorstellen bij die "kramp" zeg maar. Waardeloos dat de orthoptist en de oogarts het niet goed hebben uitgelegd. Want ik denk toch dat een heleboel vragen en verwachtingen komen door onvoldoende of slechte uitleg. Maar ja tijd is geld tegenwoordig en ze hebben of nemen misschien wel te weinig tijd om uitleg te geven...

label.Geplaatst op 2004-03-06 22:57:14


Hoi Deesje, Hij zit inderdaad te dicht op zijn werk. De orthoptist heeft mij nu eindelijk naar aanleiding van het brafokijkadvies vertelt dat mijn zoontje niet zonder een bril kan maar dat zijn bril in feite zijn kijkprobleem niet oplost. nu gaan ze bekijken of contactlenzen voor hem de uitkomst kunnen bieden. Hier ben ik dus al 3 jaar voor aan het vechten. Groet Catharina

label.Geplaatst op 2004-03-07 16:26:00


Waarom contactlenzen als een bril niet helpt? Het resultaat is toch het zelfde? Herman

label.Geplaatst op 2004-07-29 12:50:30


een bril heeft hij nodig maar geeft bijwerkingen contactlenzen gaan naar je ogen staan wordt opgevuld met vocht een normaal oog is rond bij astigmatisme heeft je oog de vorm van een rugbybal

label.Geplaatst op 2004-08-08 15:44:13

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren