© 2024 solvo B.V.

Behandeling oogontsteking

Hallo, Ik heb al een jaar of 15 regelmatig last van oogontsteking en er lijkt niks aan gedaan te kunnen worden. Hoe vervelend het ook is, het is prima zo. Maar nu heb ik een vraag. Ik heb ooit eens de tip gekregen om bij oogontsteking wat afgekoeld gekookt water op een schone zakdoek te doen en dat een tijdje op mijn oog te leggen. Natuurlijk alleen als ik geen oogdruppels had. Het nam de ontsteking niet weg, maar de pijn en de roodheid werden wel wat minder en uiteindelijk verdween de ontsteking. Nu wilde ik vandaag bij de apotheek een glaasje halen zodat ik mijn oog met dat gekookte water dan spoelen, maar de assistente zei dat gekookt water helemaal niet goed is. Omdat het niet meer steriel is als je dat aanraakt. Dat wist ik dus zelf ook wel. Nu heb ik een oogspoeling en ik moet maar afwachten of het gaat helpen. Mijn vraag: is dat gekookte water echt zo slecht als zij beweert? Ik begrijp namelijk niet echt hoe dat nou zit en zij kon dat ook niet duidelijker uitleggen. Heeft iemand een idee?? Alvast bedankt.

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren