© 2024 solvo B.V.

Belangrijk! grote pupillen en sterretjes in het donker.

Ik heb last van veel te grote pupillen, en als het donker is zie ik sterretjes die de hele tijd verdwijnen, ook kan ik in het donker met het midden van mijn gezichtsveld minder goed zien als met de randen van mijn gezichtsveld. kan iemand mij vertellen wat dit betekent? en wat ik er aan kan doen?


ik heb sinds kort, regelmatig 1 grote pupil. hierdoor zie ik slechter. herkent iemand dit? vorig jaar heb ik gaatjes laten laseren voor glaucoom. dit even als extra info

label.Geplaatst op 2009-11-18 02:41:10


Hallo! Wat jij beschrijft komt mij heel bekend voor! Als ik iets in het donker wil zien kijk ik er altijd een beetje bij langs zodat ik het beter kan zien, heel raar... Heb jij ook last van 'sterretjes' wanneer je in fel licht heb gekeken en daarna wegkijkt naar een donkere plek?

label.Geplaatst op 2009-07-30 22:24:28


Ja precies, als ik ook maar naar een felle lamp kijk en dan naar een donkere hoek kijk, dan zie ik ook al die witte flek, en wat jij zij over dat je snachts had, dat heb ik ook. ook als ik lang naar een pcbeeldscherm zit te staren en daana in het donker zit dan heb ik een vlek precies in de vorm van dat beeldscherm.

label.Geplaatst op 2009-07-31 12:40:01

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren