© 2024 solvo B.V.

Bestralen en graves

In \\\'98 werd ik bestraald achter mijn ogen wegens exoftalmie(uitpuilende ogen) in het kader van een schildklieraandoening. De behandeling heeft echter niet geholpen. Indegendeel, de bestraling veroorzaakte droge ogen, hoornvliesletsel(waarvoor ik zeer hoge dosissen cortisone heb toegediend gekregen), later chronische oogontstekingen. De cortisone heeft op zijn beurt mijn gezondheid ernstige schade toegebracht. De nevenwerkingen van de bestralingen houden tot op vandaag nog steeds aan, waardoor ik mijn lichaam verder moet belasten met medicijnen die nieuwe klachten veroorzaken. Onlangs heb ik in de medische literatuur gelezen dat deze behandelingen de meest effectieve manieren zijn om mensen kanker te bezorgen. Graag had ik reactie gekregen van mensen die een gelijkaardige behandeling hebben ondergaan en die eventueel nevenwerkingen van deze bestraling hebben gehad. Alvast bedankt. Groetjes, Seppe

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren