© 2024 solvo B.V.

Bloeddoorlopen ogen

Ik heb steeds last van gesprongen aders in mijn ogen. Nu dacht ik ooit gelezen te hebben dat het komt door te droge ogen en dat het schuren van je oogleden het op deze manier veroorzaakt. Volgens mijn opticien (ik draag lenzen) is dat niet zo en kan suikerziekte een oorzaak zijn. Bij mijn weten heb ik geen suikerziekte. Wie weet de juiste oorzaak?


Het kan zijn dat je een ge'irriteerd vaatvlies hebt; dit was bij mij ook een oorzaak van mijn rode ogen. Btw, men is nog steeds aan het onderzoeken wat de def. oorzaak is, maar het lijkt mij verstandig je een keer te laten controleren bij een oogarts. Succes, Eve

label.Geplaatst op 2004-10-03 00:19:55


heee wat vervelend zeg! ik heb het zelfde probleem. En als het een paar gesprongen aders zijn is het oke maar het zijn er bij mij echt veel. Ik draag ook lenzen en dacht eerst dat dezen misschien de oorzaak waren voor mijn rode ogen maar nu ik ze en tijdje niet heb gedragen is dat niet het geval. Ik ben blij dat ik niet de enigste ben, ik wil binnenkort eens een doorverwijzing vragen van mijn huisarts of opticien naar een oogarts, maar dan hoop ik wel dat er iets uitkomt en dat het niet een dure afspraak is voor niets! Succes ermee! Groetjes Siets!

label.Geplaatst op 2005-01-13 17:13:36

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren