© 2024 solvo B.V.

Bloedvlekjes ogen

Hoi Ik heb sinds 3 dagen een aantal bloedvlekken in mijn ogen. In mijn linkeroog zit er 1 onderaan de oogbol en in mijn rechteroog 1tje onderaan en 1tje rechts van mijn pupil. Het zijn grote vlekken van ruim een cm lang en ong een halve cm breed. Ik denk dat er op die plaatsen een groot aantal slagadertjes gesprongen zijn wat letterlijk een bloederige vlek geeft, maar het vreemde is dat ik er geen last van heb. Ook heb ik niet slecht geslapen of ben ik gestrest ofzo. Mijn vriend zag opeens degene naast mijn pupil zitten en toen ik mijn onderste oogleden naar beneden deed zag ik dat ik er ook beide ogen ook nog 1tje onderaan de oogbol zat. Ik heb al rondgekeken op het internet omdat ik het toch een beetje vreemd vind, maar ik kan verder niks vinden dus ik hoop dat iemand hier iets meer weet. Alvast bedankt Groetjes Chiara


Kan wel eens gebeuren. Als je er verder geen last van krijgt en of de vlekken niet na een aantal weken weg gaan dan even de huisarts bellen.

label.Geplaatst op 2006-04-06 14:09:06


gebruik je bepaalde medicijnen?bv Antistolling?of heb je een hoge bloeddruk?Het gebeurt weleens inderdaad ,maar meerdere in beide ogen... zou ik toch even laten bekijken. succes ermee!

label.Geplaatst op 2006-04-06 15:06:09


Bedankt voor de reacties. Bedankt voor de reacties. Mijn broertje heeft ook eens lopen zoeken en hij kwam het antwoord tegen : subconjunctival Hemorrhage. Ik weet alleen niet wat de Nederlands benaming is. Dit stond erover op deze website. http://www.stlukeseye.com/Conditions/SubconjHemorrhage.asp: Overview Subconjunctival hemorrhage occurs when a small blood vessel under the conjunctiva breaks and bleeds. It may occur spontaneously or from coughing, heavy lifting, or vomiting. In some cases, it may develop following eye surgery or trauma. Subconjunctival hemorrhage tends to be more common among those with diabetes and hypertension. While it may look frightening, a subconjunctival hemorrhage is essentially harmless. The blood becomes trapped underneath the clear conjunctival tissue, much like a bruise. The blood is visible because it shows through the thin, clear conjunctiva. The blood naturally absorbs within one to three weeks and no treatment is required. Signs and Symptoms * Red, bloody patch on the white of the eye * Painless * No change in vision Detection and Diagnosis Most patients notice the subconjunctival hemorrhage when looking in the mirror, or friend or family member points it out. Treatment Although it may look like an emergency, a subconjunctival hemorrhage does not affect the vision and no treatment is required. Kort samengevat : het kan door verhoogde bloeddruk of kracht komen. Ik kan zelf niet herinneren wat ik heb gedaan dat het in mijn geval heeft veroorzaakt en mijn bloeddruk is standaard iets te laa dus dat is het ook niet, maar het kan geen kwaad en je kan er verder ook niks aan doen dus dat scheelt weer. Gewoon ff afwachten dus tot het weer weg gaat. Groetjes Chiara

label.Geplaatst op 2006-04-06 17:24:23

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren