© 2024 solvo B.V.

Cyclosporine/Restasis/droge ogen

Hoi, Weet iemand hoe je aan Cyclosporine kunt komen, ook wel bekend als Restasis. Het is het enige middel dat de traanproductie stimuleert, het is echter niet in Nederland te krijgen, hoewel mijn arts zegt dat ik het prima kan gebruiken. Hoe kom ik eraan? Je hoort wel dat je via Aziatische sites netjes je bestelling ontvangt, maar met nepmiddelen (water i.p.v. cyclosporine bijvoorbeeld). Dus dat durf ik niet goed aan. Wie kan helpen?! Groetjes, Ping


Hoi, ik heb onlangs iets nieuws ontdekt. Het komt uit Amerika en noemt Tranquileyes. In België wordt het sinds kort ook verdeeld, heb er al erg veel baat bij gehad en wordt ook door oogartsen voorgeschreven blijkt! Kort samengevat is het een zacht brilletje waar je of warmte - of koude therapie mee kan toepassen. 15 à 20 minuten per dag, maar je kan er bvb ook mee slapen en terwijl je ogen bevochtigen dmv de bril. Dit kan je samen met Restasis gebruiken ook. Ik raad het iedereen aan! Hopelijk heb je er wat aan. Groetjes!

label.Geplaatst op 2010-07-19 12:29:47

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren