© 2024 solvo B.V.

Droge ogen

Hallo, ik ben een jongen van 20 jaar en ik heb al sinds de maand mei last van mijn ogen. in juni kreeg ik erg last van steken rondom mijn oogkassen en een druk op me ogen. De huisarts gaf me antibiotica voor oogholteontsteking dit verminderde de steken. Ook gaf hij mij vidisic carbogel aangezien mij ogen branderig aanvoelden. Ik was niet tevreden met het resultaat dus werd ik doorverwezen naar een oogarts. Deze gaf alleen maar aan dat er wat droge plekken op mijn ogen te zien waren. Van hem heb ik dan ook hypromellose monofree gekregen deze moet ik 4 tot 6 maal per dag druppelen. Ik moet volgende week weer terug naar de oogarts maar om eerlijk te zijn heeft het allemaal niet geholpen ik zie het dan ook niet meer zitten maarja ik probeer zo veel mogelijk om het zelf op te lossen. Ik draag sinds een aantal maanden alleen maar een bril maar toch blijven de klachten bestaan. Heeft er iemand tips of weet iemand of het te genezen is ? want ik begin er moedeloos van te worden. Bijna elke dag speelt het wel weer op en bezorgt het me de nodige hoofdpijn. Ik heb mijn studie dan ook voorlopig op stop gezet want de klachten werden zo groot dat het concentreren in de klas ook niet meer ging. Ik hoop dat iemand wat tips voor me heeft of dat er mensen zijn bij wie het genezen is. Groetjes


Is er gekeken of je wel voldoende traanvocht hebt? Daar is een eenvoudige test voor die kan aantonen of dat het geval is...

label.Geplaatst op 2007-09-28 17:39:58


Ik ben van de week weer bij de oogarts geweest, deze vertelde mij dat de droge plekken wat minder waren. Ook keek hij naar mijn oogleden deze zagen er wat geïrriteerd uit ze zijn namelijk vuur rood (vooral de onderste oogleden). Toen ik vroeg wat de oorzaak was van mijn oogproblemen, zei hij dat het waarschijnlijk door de contactlenzen komt. Ik draag al een ruime tijd geen lenzen meer en toch hou ik de last van mijn ogen. Hij heeft me 2 soorten oogdruppels voorgeschreven, namelijk Vidisic Carbogel (had ik al eens eerder gehad maarja) dit voor de droge ogen en ook gaf hij mij Zaditen Unitdose. Laatst genoemde is voor mijn oogleden, een soort anti-allergie middeltje. Ook moet ik sochtens en savonds me oogleden schoonmaken met een wattenstaafje. De reden dat mijn ogen droog zijn komt doordat mijn traanvocht te snel verdampt. Ik moet in november terug komen, ik hoop dat dit wat helpt dus het is even afwachten. Heb overigens nog wel last van hoofdpijn... Heeft er iemand dit eerder meegemaakt en is dit te herstellen/genezen? Ik wacht op een reactie Groetjes

label.Geplaatst op 2007-09-29 20:32:32


ik ben afgelopen week weer langs de oogarts geweest, mijn droge ogen komen doordat mijn oogleden continu verstopt zitten, ze zijn dan ook vuurrood en er lopen adertjes over me oogleden. De oogarts heeft mij een antibiotica zalf (Terra Cortril met polymyxine-B) gegeven, deze moet ik op me oogleden smeren nadat ik me oogleden heb schoongemaakt met wattenstaafjes. Ik moet ook doorgaan met zaditen druppelen (anti allergie druppels) en kunsttranen. Ook moet ik s\'ochtens en s\'avonds een warme kompres gebruiken. Moet pas in januari weer terug komen. Heeft er iemand anders zoiets dergelijks meegemaakt na langdurig contactlens gebruik. Het speelt nu al 6 maanden en de pijn op en rondom me ogen blijft bestaan ik word echt hopeloos van...

label.Geplaatst op 2007-11-13 09:56:25


ik heb veel minder last als ik 2 x per dag de oogleden poets met een lotion van de apotheek. Gr mata

label.Geplaatst op 2007-12-23 00:27:44


hallo keb er zomaar iemand uitgepikt ik ben nieuw hier. ergens in 2002 begon ik wazig te zien ben naar de oogarts gegaan en het bleek GLAUCOOM te zijn nu is daar mee te leven GLAUCOOM 2x daags druppelen de rest van mijn leven. maar in 2004 kreeg ik last van roode jeukende en tranende ogen dus weer naar de oogarts resultaat droge ogen ik kreeg tot nu toe een stuk of 10 verschillende soorten drups maar tot op de dag van vandaag helpt het niks ik heb nu van die CELLUVISC druppels maar dat helpt ook voor geen meter als ik het gebruik ga ik wazig zien en dat duurt ongeveer een half uurtje het helpt niks het word alleen maar erger ben er dan ook mee gestopt,in juli weer naar de oogarts en dat helpt ook niks het is chronisch dus het is niet of nog niet te genezen,maar tv kijken ,voor de pc, en zonlicht ,en gewoon licht, wind, kou,regen,l die dingen kan ik niet tegen.dus GLAUCOOM en droge ogen tegelijk, het is een dagtaak dat druppelen het is niet leuk meer maar dat was het natuurlijk nooit(lol)ff kijken wat er in juli gaat gebeuren. groet hennie2

label.Geplaatst op 2008-06-10 11:49:43

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren