© 2024 solvo B.V.

Droge ogen (bandage-contactlenzen)

Hallo! In januari 2003 bleek dat ik een bacteriële ooginfectie had. Als gevolg daarvan produceren mijn ogen bijna geen tranen meer en heb ik verschrikkelijk veel last van te droge ogen. Op dit moment gebruik Vidisic Carbogel, Celluvisc druppels en Oculotect druppels. Voor ´s nachts gebruik ik Duratears oogzalf. Om ´s ochtends m´n ogen ´schoon te maken´ gebruik ik Duratears oogdruppels. Mijn hoornvlies is dusdanig beschadigd dat druppelen en zalven niet voldoende is. Sinds vorige week heb ik bandage-contactlenzen, het druppelen en zalven wordt er niet minder op. Wanneer ik deze lenzen draag, mag ik de gel niet gebruiken en ´liever´ ook niet de zalf voor ´s nachts (daar zit vaseline in, dus te vet). Zonder deze zalf worden mijn problemen echter nog erger, want ´s ochtends zitten m´n ogen anders helemaal vastgeplakt. Deze lenzen ben ik nu nog aan het ´testen´. Zijn er mensen die ook bandage-lenzen dragen en wat is de ervaring ermee? En siliconen plugs? Zijn er mensen die hiermee bekend zijn?


Ik heb ook droge ogen, heb zelf geen bandagelenzen, maar ken wel enkele mensen die ze dragen, via een mailinglist. Kijk eens op: www.sjsnl.tk

label.Geplaatst op 2004-09-15 13:25:52


Hallo Ik heb zelf al langere tijd last van droge ogen. Er zijn bij mijn weten geen Nederlandse patientensites voor mensen met droge ogen. Op een gratis forum site ben ik nu net een forum begonnen om hopelijk wat meer mensen met droge ogen samen te krijgen. Hopelijk is het toegestaan om hier een linkje naartoe te zetten: http://drogeogen.freeforums.org/

label.Geplaatst op 2007-06-11 20:44:03

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren