© 2024 solvo B.V.

Droge ogen na 1,5 jr geleden laseren

Hallo beste mensen, Ik ben in april 2006 gelaserd (lasik)en heb sindsdien te kampen met zeer droge ogen. Alle bestaande oogdruppels heb ik inmiddels al geprobeerd en ook zijn 2x tevergeefs zijn er zgn \'plugs\' geplaatst. Een second opinion in OLVG Adam leverde op dat ik er maar moet mee leren leven! Ben echt wanhopig en heb mijn baan moeten opzeggen vanwege de ondraagelijke arco.Heb mijn laastste hoop gevestigd op medicatie genaamd Resitas (alleen in VS te verkrijgen) maar dat middel is nog onderweg.....Heeft iemand nog andere tips dan wel ervaring met Resitas?? Alle tips, ervaringen zijn welkom! Heeeel erg wanhopig dus reageer aub!!! Dank alvast! groet Annemiek


Hallo, ik heb mijn ogen niet laten laseren, maar mijn droge ogen zijn na een infectie erg droog geworden. Ik ben gestopt met de anti-conceptie pil, omdat dit ook droge ogen veroorzaakt. Daarnaast ben ik 2 maal daags oguvit gaan slikken en omega 3, en mijn wondermiddel : vit a pos zalf(6 euro apotheek, zonder recept) voor de nacht. Nu gaat het heel langzaam steeds beter.Misschien heb je dit ook allemaal al geprobeerd, misschien niet, dan is het de moeite waard...Succes.

label.Geplaatst op 2007-11-24 12:55:52


hey rot om te horen dat je droge ogen hebt. ik ben zelf 20 jaar en heb door langdurig contactlens gebruik droge ogen gekregen. Mijn oogleden zijn chronisch geïrriteerd, waardoor mn traanvocht te snel verdampt. Ik heb er al sinds Juni 2007 last van, en ben al 4 keer langs de oogarts geweest. Allerlei soorten druppels en 1 antibiotica zalf gekregen. Kmoet in Januari terug, maar ik wil graag een second opinion is Oogcentrum Rotterdam. Heb je persé een doorverwijskaart van de huisarts nodig voor een second opinion? Mijn huisarts zegt namelijk dat ik me aanstel en overdrijf, maar de klachten zijn echt om depressief van te worden. Voornamelijk de dagelijkse hoofdpijn (pijn/druk tussen mn wenkbrauwen). Ik heb gehoord van resistas, via allerlei sites, heb je het inmiddels binnen? Wat is jou probleem precies, te weinig traanvocht ? of te snel verdampen van je traanvocht. Ik hoop dat et wat beter gaat, Groetjes

label.Geplaatst op 2007-12-03 19:09:06


Hi dryeye Dank voor je reactie. Ik ben voor mijn second opinion wel eerst langs huisarts geweest maar als je n weigerende huiarts hebt, zou ik zelf contact opnemen met R'dam en daar je siuatie voorleggen,en als je zo niet binnen komt een andere huisarts zoeken die je wèl begrijpt.Resitas is nog onderweg dus nog geen ervaringen om te delen. Door het laseren is mijn oogzenuw blijvend beschadigd (wat normaal is bij laseren maar hij herstelt in 99% van de gevallen weer) en daarom heb ik een beschadigde traanfilm wat zich uit in te weinig traanvocht en een te lage knipperfrequentie die de klachten nog eens verergerd...heb niet meer ruimte voor een bericht maar wellicht dat we email kunnen uitwisselen voor verdere info uitwisseling???? Annemiek

label.Geplaatst op 2007-12-04 18:07:16

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren