© 2024 solvo B.V.

Droge ogen producten

Wie kan mij meer vertellen over alle mogelijke producten die te gebruiken zijn met droge ogen? Ik heb een tijdje duratears gebruikt, zonder veel effect. Daarna Tears Plus en die zijn uit de handel gehaald. Nu kwam mijn optometrist met een nieuwe druppel, de HYLO-COMOD . Maar ik durf het niet te proberen. Graag jullie ervaringen cq opmerkingen.


Hallo Kiel Ik gebruik al een paar jaar hylo comod en het bevalt me prima, en gebruik af en toe als ik last heb van geirriteerde ogen allerg comod, is te koop bij de apotheek. vr gr Joska.

label.Geplaatst op 2006-11-04 08:30:19


Dankje Joska, Ik zal het maar eens kopen en kijken of het meer helpt als de vorige producten. Ik hoop het want het is af en toe heel irritant.

label.Geplaatst op 2006-11-04 10:26:10


hallo Kiel Ik ben nog vergeten te zeggen dat je bij je huisarts een gel kunt krijgen die je s'nachts in moet doen, heeft mij ook prima geholpen, ik weet de naam niet meer, maar je huisarts wel. vr gr Joska.

label.Geplaatst op 2006-11-04 11:41:43


Hoi Er zijn een hoop producten op de markt. Dat hylocymot of hoe het heet heb ik een jaar of 3 geleden uitgeprobeerd (je kreeg het toen niet vergoed trouwens). Vond het niet zo. Waarom theratears van de markt gaat is me een raadsel. Deze gebruikte ik en is erg fijn. Jammer dus. Naast druppels zijn er ook andere opties. Er zijn plugjes die in je traanafvoer kunnen worden aangebracht waardoor het oogvocht langer in het oog blijft bv. Ik gebruik zelf een kleine waslijst aan producten maar erg veel zin hebben de meesten niet. Erg frustrerend; heb veel last van de pijn. Mag ik vragen hoe oud je bent? Vr groet

label.Geplaatst op 2006-11-05 11:19:44


Ik ben 34, draag geen lenzen of een bril. Ik heb gister de HYLO-COMOD gehaald. Wel een lekkere druppel maar ik moet het een aantal dagen proberen om te kijken of het echt werkt. Mijn ogen zijn inmiddels ook wel wat rood geworden trouwens. Volgens mijn optometrist kan ik eventueel later een andere druppel gebruiken als de klachten minder zijn.

label.Geplaatst op 2006-11-05 11:38:29


Ik gebruik nu cyclosporine oogzalf, oculotect unidose, en doxycicline (antibitiocium). Als je msn hebt is het misschien wat om ervaringen uit te wisselen. Als je me een mailtje stuurt dan mail ik je mijn msnaccount. dylan2006@casema.nl Groet

label.Geplaatst op 2006-11-05 12:25:48


Ik gebruik nu bijna 2 weken die HYLO-COMOD en ik moet zeggen dat als ik inderdaad regelmatig druppel ik minder last heb. Het is soms zo dat ik af en toe vergeet te druppelen omdat ik geen last heb maar dan komt het alsnog maar druppel ik 4 a 5 maal per dag dan gaat het behoorlijk goed! Ik hoop dat het zo blijft in ieder geval. Zijn er gebruikers van dit product die al langere tijd ervaring hebben????

label.Geplaatst op 2006-11-15 11:09:56


Voor diegene die het interesseert, ik ben happy. Druppel dagelijks een aantal keer, afhankelijk van wat ik doe, met de HYLO-COMOD en heb eigenlijk geen klachten meer. Een aanrader dus!

label.Geplaatst op 2006-12-09 15:12:02


hylocomod gebruiken is geen probleem. kost ongeweer 12 euro bij de apotheek. het wordt niet vergoed. gr. mats

label.Geplaatst op 2007-01-20 12:44:05


hallo, Op advies van Prof. Stalmans (UZ-Leuven) gebruik ik - tot volle teverdenheid de oogdruppels genaamd Hyabak.Duratears had ik voorheen doch deze werden mij sterk ontraden."Dat spul zou ik niet in mijn ogen willen hebben" was het citaat van deze medicus. Overigens had ik er ook niet veel baat bij. Vriendelijke groet, Marco

label.Geplaatst op 2007-02-02 13:41:10


Beste MArco, Bedankt voor je reactie. Ik ben inmiddels ook voor de zekerheid bij een oogarts in NL geweest en die gaf aan dat in beide hyaluronzuur gebruikt wordt maar dat in de HYLO-COMOD een nieuwere en betere formule gebruikt wordt waardoor deze veiliger was. In ieder geval gebruik ik het nu al verschillende weken en mits ik druppel heb ik geen last meer.

label.Geplaatst op 2007-02-02 14:56:11


Ik heb uitgedroogde ogen door de Oogziekte van Graes en heb daarvoor door het Oogziekenhuis Rotterdam "Vidisic Carbogel" voorgeschreven gekreen. Het is een gel die ik minstens 6x per dag in mijn ogen moet spuiten met op het heden goed resultaat. Dus misschien kun je dat middel vragen aan de oogarts? Sterkte ermee!

label.Geplaatst op 2007-05-03 07:41:59


ik gebruik al jaren monofree hypromellose, ca 8 keer per dag, plus voor het slapen vidisic carbogel. De monofree hypromellose kan ik zelfs wachtend voor een verkeerslicht gebruiken, zo snel is het zicht weer ok. monofree (monodoses zonder conserveermiddelen) wordt alleen voorgeschreven als daarvoor een indicatie is; in dat geval wordt het ook vergoed. zie www.sjsnl.tk

label.Geplaatst op 2007-05-26 21:39:24


Hallo Kiel Ik heb zelf al langere tijd last van droge ogen. Er zijn bij mijn weten geen Nederlandse patientensites voor mensen met droge ogen. Op een gratis forum site ben ik nu net een forum begonnen om hopelijk wat meer mensen met droge ogen samen te krijgen. Hopelijk is het toegestaan om hier een linkje naartoe te zetten: http://drogeogen.freeforums.org/ Zelf gebruik ik oculent unitdose. Bij frequent druppelen helpt het bij mij wel, maar slechts een beetje. Ik heb ook andere druppels, gels en zalven geprobeerd maar bij mij werken vochtige druppeltjes het beste. VOor jou is een ander type bevochtiging (gel/zalf) misschien juist wel beter? Vraag eens aan je arts of je wat mag experimenteren met verschillende types / merken anders. Dan kun je de fijnste kiezen :) Groetjes Patrick

label.Geplaatst op 2007-06-11 20:33:30


Heb je al gewoon een drupje lauwe (zwarte) thee geprobeerd? Bij mij helpt dat perfect, geen kruiden of vruchtenthee, gewoon Ceylon of zo.

label.Geplaatst op 2007-08-19 10:19:21


Ik heb zelf, al 8 jaar, dezelfde problemen. Maar bij mij werkt DURATEARS redelijk goed. Alleen het werkt maar heel kort en moet ze vaker gebruiken. Erg lastig als je buiten je huis of werk bent.... Verder, ik raad u aan om gewoon verschillende middelen, die u van uw oculist krijg, te proberen. Tot u juiste middel vindt die wel bij u past. Want, volgens mijn arts, is er niets tegen te doen en moet ermee leren leven! Wat niet makkelijk is.. Ik merk dat ik in de badkamer, als ik aan het douchen ben of en daarna ook even, veel minder last heb van droge ogen. Daarom ben ik momenteel bezig een luchtbevochtiger uit te zoeken. Er zijn zoveel op de markt (internet)..vind het erg lastig om er een te kiezen. Ik wens u heel veel sterkte. Met vriendelijk groet, Ulises

label.Geplaatst op 2009-01-23 13:21:19

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren