© 2024 solvo B.V.

Druk achter de ogen + grote pupillen

Goede middag, Ik ben een jongen van 21 jaar en heb al geruime tijd last van druk achter de ogen en vermoeide ogen. Ik heb mijn ogen 2x op laten meten bij de opticien en daaruit kwam dat ik gewoon scherp zicht had en mij druk zou ook redelijk normaal zijn (12 mmgh). Wel werd er gezegd dat ik (te) grote pupillen heb. Verder heb ik ook al een tijd lang last van een enorme vermoeidheid. Mijn vraag is nu: Die druk achter de ogen en de grote pupillen, zouden die veroorzaakt kunnen worden door het piekeren over de klachten (stress)? Ik weet dat de druk achter de ogen ervandaan kan komen, maar kunnen de (te) grote pupillen ook door stress veroorzaakt worden? Bvd.


Hoi Ron, Volgens mij kan dat inderdaad kloppen dat dit mede veroorzaakt wordt door stress en vermoeidheid. Zelf merk ik dit namelijk ook, en heb er tevens problemen mee (zie mijn topic van 27-4-'07). Zodra dit ook het geval is zegt mijn vriendin ook dat ik grote pupillen heb en heb ik een irritant drukkend gevoel. Misschien een goed idee om is langs de huisarts te gaan of naar een oog-arts. Hieruit is bij mij gebleken dat het in combinatie gaat met traanvocht wat verkeerd op het netvlies valt (bij mij is dan ook beschadigt). Zelf gebruik ik Vidisic Carbogel, dit zijn druppels/gel voor in je ogen. Dit geneest niet als je pijn heb, maar het kan wel voorkomen dat het erger wordt. Ik hoop dat je er iets aan heb.

label.Geplaatst op 2007-05-02 09:51:34

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren