© 2024 solvo B.V.

Druk op oogbal bij niezen

Sinds een tijdje gebeurd er iets raars met mijn ogen als ik nies. Het voelt alsof mijn oogbal van binnenuit plat gedrukt wordt. Ik krijg ook stekende hoofdpijn. En ik zie dan een minuutje of zo heel wazig / vervormd. ik ben zowiezo een migraine patient, maar die is vooral hormonaal bepaald bij mij. Ben wel heel gevoelig voor (fel) licht. Herkent iemand deze klachten?


Geen ervaring mee maar ik kan je wel vertellen dat door het niezen druk word opgebouwd. En bij de een is het wat meer dan bij de ander. Je kunt er vanwege je migraine er gevoelig voor zijn dan bij anderen. En als je er erg last van blijft houden dan je huisarts bellen.

label.Geplaatst op 2006-04-18 08:04:09


Wat ook nog kan schelen is de manier waarop je niest,daar bedoel ik mee dat je je nies niet moet inhouden maar gewoon eruit moet laten komen.Als je je nies inhoud door bv je neus dicht te knijpen of zo dan bouw je veel druk op in je hoofd en dat is niet gezond.

label.Geplaatst op 2006-04-18 09:51:15


klopt nurse, daar was ik me al heel lang bewust van dus heb ik dat ook nooit gedaan, inhouden bij niesen. Als ik het nu voel opkomen probeer ik me extra te ontspannen maar dat helpt ook niet helaas... ik zal nog eens langs de dokter gaan....

label.Geplaatst op 2006-04-19 15:26:32

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren