© 2024 solvo B.V.

Dubbel zien

Sinds 2 maanden heb ik van alles 2 voor de prijs van 1 en dat blijkt toch een minder goede deal te zijn dan het lijkt. Het is ineens gekomen, na een paar uur computeren \\\'s avonds en heeft geen neurologische oorzaak. dat is uitvoerig onderzocht. Ik hoop nu op korte termijn bij een orthoptist terecht te kunnen, maar hoop eigenlijk dat er meer mensen zijn met deze beperking, die mij hier iets meer over kunnen vertellen en ook hoe het verloop ervan is. Alvast bedankt!


Hallo, Sinds 15 mei j.l ziet mijn partner na \'n paar uurtjes biljarten net als jij spontaan dubbel. Onze huisarts stuurde hem gelijk door naar oogheelkunde (niets gevonden,alles ok) en neurologie (acute opname: MRI scan,BAER,ECG,EEG:alles ok). Bloedonderzoek:Cholesterol 7,8 Triglyceride 2,0 Ratio 4,6. Hij voelt zich prima; niet duizelig of zo alleen alles dubbel zien. Hij moet nu tot 8-7-04 Ripitor slikken om \'t chol.gehalte naar beneden te krijgen, en bij de neuroloog op controle. Een logische verklaring tot nu toe heeft de neurolooog niet. Ben zeer benieuwd hoe jouw zicht nu is ??? Mvg:Louise

label.Geplaatst op 2004-06-05 13:33:41


Hoi Timtim, Ook ik zie sinds plusminus 4 weken alles dubbel, ook ik ben acuut opgenomen en heb een CT hersenscan gehad en een EMG en ook bij de oogarts geweest, de oogarts constateerde wel dat ik een bril voor veraf moest maar dat was maar - 1,25 dus de bril die ik daarvoor aanschafte hielp geen ene snars, eerst dacht ik, ik moet aan de bril wennen, maar ook die heb ik al een week en de klachten worden alleen maar erger naar mijn idee. Hoe is het inmiddels met jou, en wat heb je er verder nog aan gedaan, of hebben ze gedaan, ik ben erg benieuwd, of jij er misschien al weer vanaf bent, of je misschien tips hebt vooor mij, groetjes Anja de S

label.Geplaatst op 2004-09-03 19:46:01


Hallo; Het dubbelzien van mijn partner blijkt achteraf een CVA te zijn geweest. Ripitor komt hij niet meer van af en met roken is hij gestopt. Loïs.

label.Geplaatst op 2004-10-01 15:16:03

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren