© 2024 solvo B.V.

Duiken met oogaandoening

Goedendag, Mijn dochtertje van 10 heeft een kunstlensimplantaat in haar rechteroog.Hier ziet ze maar 5% mee. Haar linkeroog heeft ze afgelopen jaar beschadigd met vuurwerk.(bloedingontstaan in het oog).Dit is gelukkig weer helemaal hersteld.Nu wilde ze gaan duiken (opdat wij ook de diploma\'s hebben) zodat ze straks met ons mee kan duiken. De eerste arts bij navraag had hier geen problemen mee.Bij de laatste controle heeft de inval dit afgewezen en mag ze aan geen enkele actieve of lichamelijke sport deelnemen. Ik loop met haar in het UMC. Mijn vraag is mag dit dus nu wel of niet en heeft iemand hier anders ervaring mee. Vraag me dus af wat voor sport ik haar wel kan laten doen.Het is nog al een actieve meid. Bedankt alvast. G.Lentink


Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en dus niet gaan duiken. Eerst maar heel goed checken en navragen of het echt wel kan en dan nog eens een keer goed overwegen want je hebt maar twee ogen en een transplantatie is tot op heden nog niet mogelijk.

label.Geplaatst op 2006-03-29 11:44:28


hoi, ik ben 27 jaar en duik nu al weer 3 jaar. ik ben aan een oog helemaal blind door een tennisbal vroeger en mijn andere oog wordt slechter nu nog +/- 10% door verschillende oorzaken waaronder glaucoom. voor duiken moet je vaak boven de 12 jaar zijn. dit ivm al je organen die nog niet goed genoeg gegroeid zijn en het niet weten wat de effecten kunnen zijn op jonge kinderen die duiken ongeacht je medische geschiedenis. verder kan je het beste navraag doen bij het oogziekenhuis rotterdam. van hun mocht ik eerst niet duiken totdat mijn medicynen goed werkte. ook is het (voor mijzelf dan), van belang of je minder gaat zien of niet. want als ze nu nog 5% ziet en misschien volgend jaar niets meer dan heeft ze niets te verliezen. (net zoals bij mij) maar is dat niet zo dan zou ik wachten, dan is het risico te groot. succes en sterkte.

label.Geplaatst op 2006-05-28 20:35:18

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren