© 2024 solvo B.V.

Een oogaandoening?

Hallo, sind een jaar of drie, vier, misschien langer zit ik te tobben met m\\\'n ogen. Ze zijn enigszins rood (de adertjes zijn wat rood), ook droog, moet connstant extra knipperen om ze wat te bevochtigen. Ook varieert de gezichtsscherpte en dan \\\'s avonds en \\\'s ochtends erger dan overdag, dit gecombineerd met sterretjes zien. Verder komt er de hele dag door troep uit, \\\'s ochtends zitten de oogleden enigszins geplakt, maar de troep is eerder wittig (lijken op een soort eiwitsliertjes). Het lijkt of er een beetje op m\\\'n ogen gedrukt wordt, maar oogdruk was goed (12 en 13). Gezien de plakkerige ogen heb ik destijds oogzalf tegen een oogontsteking gekregen. Na een week was de ontsteking nog erger en zakte af toen ik stopte met het middel. Allergietest dus. In principe geen allergie voor oogzalven en druppels. Oftewel: HELP, wat moet ik doen? Ik krijg al een jaar lang mijn lenzen helemaal niet meer in, reageerde op verschillende lenzenvloeistoffen. Heeft iemand enig idee wat ik mankeer? Want het wordt nu toch wel vervelend (enne het sjogrensyndroom dat via een ander kanaal is geopperd, daar twijfel ik aan, wel last van rug en RSI, maar geen reumatische afwijkingen of extreem droge mond enz.) Ik hoop echt dat iemand meer weet, wordt er een beetje moe van om zalfjes ed te testen waardoor het erger wordt.


kan het geen vaatingroei zijn?dat zie je nog wel eens bij lensdragers,mn bij zachte lenzen.In de oogkliniek in rotterdam werd dat ook geconstateerd bij mijn man jaren geleden.Hij draagt nu harde lenzen en heeft nooit meer last gehad.

label.Geplaatst op 2003-10-09 19:10:22


hoi, misschien heb jij gewoonweg te weinig traanvocht. Ik heb hier ook last van! Ben over een jaar terug wekelijks bij oogarts geweest omdat ik toen ook een ontsteking had (de dokter vond maar niet door welke bacterie dit kwam en wat de oorzaak was) Op een dag ben ik naar mijn oude oogarts gegaan en die vond de oplossing: mijn ogen ontstoken steeds omdat ik te weinig traanvocht heb. Als ik ao'n ontsteking oploop wordt mijn hoornvlies telkens beschadigd en mag ik lange tijd geen contactlenzen meer dragen. Misschien heb jij hetzelfde probleem? PS ik zit op dit ogenblik ook weer met rode ogen

label.Geplaatst op 2004-07-14 17:40:17


Ik zou het niet weten. Ik draag nu al bijna jaar een bril en raak die lenzen niet meer aan. Dan zou je toch verwachten dat als er problemen waren met lenzen dat ik er nu wel van af zou zijn? En ik heb nu nog gewoon last ervan. Maar eigenlijk zou ik denk ik naar een oogarts moeten. Die zal er meer vanaf moeten weten. Ik heb alleen iedere keer weer de domme pech dat ik op het moment van een afspraak (duurt altijd lang voor je kan)net even een dag rustige ogen heb. En wat je ook zegt, het maakt niet uit. Ze sturen je naar huis met een zalfje waar je kennelijk niet tegen kan en op het moment dat je daarvoor terugkomt, ben je een zeur. Vandaar dat ik het eigenlijk nu ook via internet probeer te vragen en niet eerst naar een oogarts ga. Plus dat als ik iets tastbaarders in handen heb, kan ik bij een tegenstribbelende oogarts misschien toch iets voor elkaar krijgen. Maar goed, ik sluit in ieder geval niet uit dat het jarenlang lenzengebruik een rol kan spelen. Wel beroerder verhalen daarover gehoord. Ik hoop het echter niet, ben toch nog een beetje ijdel. Bedankt voor je tip, ik was even die lenzen vergeten. Jopie

label.Geplaatst op 2003-10-10 16:13:12


Ik heb ook altijd last van rode ogen. Ben laatst maar weer eens naar de oogarts geweest en daar bleek dat ik een chronisch ooglidrandontsteking heb. In de oogleden zitten talgkliertjes en bij mij produceren deze teveel talg en daarom heb ik vaak last van ontstoken ogen waardoor ze ook gaan plakken en rood worden. Mij is geadviseerd om mijn oogleden goed schoon te houden. Ik moet ze een paar keer in de week goed "boenen" met een wattenstaafje met wat warm water met daarin een paar druppels babyshampoo. In het ziekenhuis gebruikten ze gewoon zwitsal baby shampoo. Ook heb ik last van droge ogen daarvoor heb ik druppels gekregen (duratears) dit noemen ze neptranen. Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt. Heb jij trouwens ook last van licht in je ogen. Ik nl. wel. Als de zon af en toe schijnt kan ik helemaal gek worden. Hier heb ik nog steeds geen oplossing voor maar die hoop ik wel snel te krijgen.

label.Geplaatst op 2003-10-14 16:10:52


Dat werd mij inderdaad ook door de huisarts geadviseerd. Ik reageer alleen op die babyshampoo. Mijn ogen worden er nog gevoeliger door. Hé, niet eens aan gedacht. Er zit dan wel geen zeep in, maar wel parfum dacht ik. Fijn hè, ben ik alllergisch voor. Maarre, wat jij hebt lijkt inderdaad erg op mijn klachten. Enig idee of zoiets uiteindelijk over kan gaan? Verder blijf ik het schoonmaken met water en wattenstaafjes (als ik die tenminste in de buurt heb, anders gewoon een wc-papiertje onder de kraan). Ik ben inderdaad ook wat overgevoeliger geworen voor alle soorten licht. Als het donker is en ik moet autorijden kan ik nauwelijks de afstanden inschatten, wordt gewoon verblind. Ik heb daar nog niet zoveel op gevonden, maar zoveel mogelijk wegkijken helpt op zich wel. En vrijwel altijd een zonnebril, pesoonlijk heb ik het liefst zwartgekleurde glazen. Liefst zou ik een petje of hoed dragen, maar die staan mij absoluut niet. groetjes, Jopie

label.Geplaatst op 2003-10-14 16:42:52

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren