© 2024 solvo B.V.

Extreme pijn na genezing van iridocyclitis (met Pred Forte)

Ik ben 42 jaar oud en heb in mijn leven al meer dan 10 keer iridocyclitis (ontsteking aan regenboogvlies) gehad, op een na allemaal rechts. Begin juni 2008 begon er weer een. Hij was hardnekkig. Heb ca. 7 weken gedruppeld met Pred Forte (bij aanvang 4x, gemiddeld 6 x, een aantal dagen zelfs 8-10 x per dag, daarna langzaam afgebouwd via 4 x, 3 x, 2x, 1x). Tevens zijn om de pupil te verwijden atropine en fenylefrine gebruikt. Wat me tijdens deze 7 weken opviel is dat ik veel pijn aan mijn oogbol had. Bij alle keren dat ik het verleden iridocyclitis had, had ik alleen in het begin lichte pijn (en roodheid) maar die nam dan altijd na een paar dagen af. Nu was de pijn veel heviger en gebruikte ik indometacine om de pijn wat te dempen. Ik kon niet lezen en computer werk doen (vanwege de pijn en omdat lezen met een verwijde pupil sowieso lastig gaat). De oogarts begreep de pijn niet en vond dat de ontsteking de goede kant op ging en stelde me gerust. Uiteindelijk was de ontsteking weg (na ca. 5 1/2 week). Maar nu het ergste. Bij het afbouwen van de Pred Forte leek het ook met de pijn gedaan te zijn. Na het geheel afbouwen heb ik een week totaal geen pijn gehad. Maar daarna kwam hij weer. Na die week pijnvrij werd de pijn uiteindelijk nog veel heviger dan tijdens de behandeling zelf. De pijn lijkt in de oogbol te zitten en uit te stralen naar de achterkant en zijkant van mijn hoofd. Ik ben compleet radeloos. De oogarts ziet helemaal niets meer van de ontsteking. De neuroloog weet het niet. Tramadol (een opiaat achtige pijnstiller) en amitryptiline (middel tegen neuralgische pijnen) werken niet of nauwelijks. Weet er iemand wat dit kan zijn ? Alvast bedankt voor uw reaktie.


ik kan je niet helpen maar wil je toch steunen in je pijnlijke momenten.

label.Geplaatst op 2009-08-30 17:07:25

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren