© 2024 solvo B.V.

Floaters/lichtflitsen na keelonderzoek met flexibele scoop door neus

Enkele uren nadat ik een onderzoekje van de keel had ondergaan (een flexibel slangetje werd via het linker neusgat tot in de keel ingebracht ) , kreeg ik last van bliksemflitsen in het linkeroog, en ook van floaters. Ik kan me herinneren dat de kno arts tijdens het inbrengen iets mompelde van \" he, wat is dat \" , gevolgd door \"o, ja\" waarna hij verder ging met het opschuiven van het slangetje. Mijn vraag is, is het mogelijk dat het oog, danwel iets wat tegen het oog aan kan drukken door het slangetje is geraakt, of kan de verdovingsstof die via een soort tampon 45 min voorafgaand aan dit onderzoek diep in de neusholte werd aangebracht een (allergische) reactie in het oog veroorzaken? Ik hoop dat iemand ( een oogarts ?) hier een antwoord op kan geven. Alvast bedankt, Richard.


Floaters en lichtflitsen zijn altijd een reden om de oogarts te bezoeken, het kan het begin zijn van een netvliesscheurtje wat uiteindelijk kan uitmonden in een netvliesloslating. Een netvliesscheurtje kan vaak gelaserd worden, maar voor een netvliesloslating is een operatie nodig. Ik heb zelf 4 weken geleden een operatie gehad en daarna nog een laserbehandeling.Ik moet nog afwachten wat het uiteindelijke resultaat wordt, maar ik raad iedereen aan: neem geen risico, als je even twijfelt ga zo snel mogelijk naar de oogarts.

label.Geplaatst op 2009-01-19 15:51:06

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren