© 2024 solvo B.V.

Floaters / lichtpuntjes / lichtflitsen

Hey, Ik heb laatste tijd ook last van zgn \"floaters\". Heb dit al laten nakijken door oogarts maar zoals zovelen zei die dat ik de floaters maar moet negeren. Hij zei dat ik enkel moet uitkijken voor lichtflitsen. Op deze site heb ik al veel informatie gevonden over floaters / lichtsensaties / sneeuw / flitsen .... Zelf zie ik ook wel af en toe lichtpuntjes of sterretjes vooral als ik naar de lucht kijk of naar een witte muur. Ik ervaar dit niet als lichtflitsen of vergis ik mij hierin? Ik stel mij voor dat zgn lichtflitsen te vgl valt met bliksemschicht of flash van een fototoestel? Heeft iemand hier ervaring mee?


Google eens op; flikkerscotomen. Dick.

label.Geplaatst op 2008-12-06 00:40:58


Beste, Wanneer je lichtflitsen ziet is dit te vergelijken met als je heel lang gehurkt hebt gezeten en dan in een keer rechtop gaat staan. Of ook wel als je bijvoorbeeld op je oog drukt (een tijdje) en dan weer loslaat. Ik wist eerst ook niet wat het was als je lichtflitsen zag maar zodra je het weet wordt een hoop duidelijk. Veel succes! Eegje

label.Geplaatst op 2008-12-27 16:09:05


Ik had ook last van lichtflitsen en floaters, tot op een gegeven moment dat ik helemaal niets meer zag. Bleek dat mijn netvlies losgekomen en gescheurd was. Heb hiervoor tamelijk zware operatie ondergaan en mijn zicht is nu geschat op 20% van het oorsprokelijke. Ik wil u hiermee geen schrik aanjagen, maar wil wel zeggen er zeker tijdig bij te zijn wanneer je begint lichtflitsen te zien. Groeten

label.Geplaatst op 2009-01-02 22:26:46


Ik ben zelf 4 weken geleden geopereerd aan een netvliesloslating. In oktober kreeg ik opeens last van spinnetjes in m'n beeld en een onscherp stukje in m'n gezichtsveld alsof ik door een stukje plastic heen keek. De oogarts heeft toen niets kunnen ontdekken aan m'n netvlies. Achteraf gezien had ik wel eens hele kleine flitsjes aan de uiterste randen van m'n oog, maar bij mij waren de z.g. zwarte spinnetjes de aanwijzing dat er iets gebeurde. Half december kreeg ik opeens een stukje verlies van m'n gezichtsveld in de vorm van een bal in m'n rechter ooghoek. Daarmee weer naar de oogarts gegaan en dat bleek het begin te zijn van een netvliesloslating. Er bleken al 2 netvliesscheurtjes in te zitten. Vervolgens werd ik met spoed opgenomen in de VU om m'n netvlies te redden. Op dit moment gaat het goed maar zit ik nog midden in het proces. Mijn advies is hou iedere verandering goed in de gaten en neem vooral geen risico, hoe eerder je erbij bent hoe minder ingrijpend een behandeling is.

label.Geplaatst op 2009-01-19 16:07:19


Ik ben het met Maria Hilda eens, neem geen risico's. Ik ben ook geopereerd aan een beginnende netvliesloslating. Hoe eerder je erbij bent hoe beter! Succes!

label.Geplaatst op 2009-01-23 20:39:57

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren