© 2024 solvo B.V.

Gebruik cosopt oogdruppels

ik heb sind enkele jaren glaucoom in beide ogen met een oogdruk tussen de 26 en 28. momenteel is er een deel van mijn gezichtsveld verdwenen, echter wel ongewijzigd sinds ik xalatan oogdruppels gebruik. sinden enkele dagen heb ik er om te proberen ook cosopt oogdruppels bijgekregen 2x per dag. bij het druppelen lijkt het wel zoutzuur wat in je ogen wordt gegooid wat na enige minuten verdwijnt (geen pretje dus). wie heeft er meer ervaring met deze oogdruppels en wat zijn de resultaten. ik wordt nu de komende 5 maanden maandelijks getest, en indien deze niet helpen kom ik in aanmerking voor laseren of baerveldt inplantaat.


Cosopt zorgt vaak voor 'droge ogen'. Dan is je traanfilm niet meer in orde. Daar kun je wat aan doen met 'kunsttranen' via de apotheek, of met gebroken lijnzaad (15 grram per dag). Dat koop je bij de natuurvoedingswinkel voor ca 1,50 per pond. Het kan ook aan het conserveringsmiddel liggen. Cosopt is ook verkrijgbaar zonder conserveringsmiddel.

label.Geplaatst op 2009-08-28 18:07:39

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren