© 2024 solvo B.V.

Gelaatsprothese/epithese

Wie heeft ervaringen met een gelaatsprothese? Op internet kan ik wel info vinden, maar is al snel erg technisch van aard; ik kan amper iets vinden van mensen met ervaring met een dergelijke prothese. Even een beetje voorgeschiedenis: door een haemangioomin in mijn gezicht, bij mijn oog, is mijn gezicht anders. Ik heb vroeger veel oogheelkunde genoten en plastische chirurgie. Op een gegeven moment vond ik het welletjes. Ik wilde ook leven en me niet van ingreep naar ingreep slepen. Echter ik had veel pijn aan mijn oog (wilde niet sluiten en mijn wimpers groeiden naar binnen). Uiteindelijk is er een schaalprothese over mijn bestaande oog gekomen. (erg mooi en einde pijn) Maar afgelopen zomer was er het vermoeden dat ik een groeiende tumor in mijn bij- en oogholte had die verwijderd diende te worden. Het bleek gelukkig slechts een ontsteking te zijn. Bij deze ingreep is helaas mijn ooglid verloren gegaan. Nu kan ik de schaalprothese niet meer in en door alle operaties in het verleden is plastische chirurgie ook geen optie meer (te veel littekenweefsel). Nu wordt straks mijn oog verwijderd en worden er pinnen in mijn schedel geplaatst voor de toekomstige epithese. Ik zou graag in contact komen met mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt. Wat zijn hun ervaringen met de epithese en met hun omgeving? Met vriendelijke groet, Marlies


hi marlies, zelf heb ik nu 2 jaar een oog-gelaatsprothese na heel veel operaties en reconstructies was dit voor mij toch de beste oplossing. ik ben een jonge vrouw van bijna 41 jaar. als je vragen hebt mag je me altijd mailen. groetjes en succes kerstin

label.Geplaatst op 2007-04-19 21:46:58


Hallo Kerstin, Bedankt voor je reactie. Ook ik ben een jonge vrouw, 36 jaar. Ik zou graag gebruik willen maken van je aanbod om met je te mailen over jouw ervaringen met de epithese. (ik zie echter geen mailadres) Op dit moment is het nog vrij dubbel: enerzijds vind ik het ok dat het gaat gebeuren; maar tegelijkertijd ervaar ik het als pure horror. (Ik was blij met wat het geworden was.) Groet, Marlies

label.Geplaatst op 2007-04-20 11:27:46


hi marlies, hier is mijn email adres. t.kerkhof4@chello.nl groetjes kerstin

label.Geplaatst op 2007-04-20 16:32:21

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren