© 2024 solvo B.V.

Glasvocht loslating

Ik ben 49 jaar en 2 jaar geleden aan een oog geopereerd aan staar. 3 Maanden geleden kreeg ik lotseling last van een bloeding binnen in mijn oog. Ik zag groene slierten en zwarte puntjes. In het ziekenhuis zeiden ze me dat het glasvochtloslating was. Ik blijf een \"spinnenweb\"zien. Ze zeiden me dat dat beeld gaat wennen. In heldere lichte ruimtes blijf ik het hinderlijk vinden. Kunnen die vlekken in de loop der tijd nog minder worden? Kan zoiets verholpen worden of geeft dit risico\'s? Wie heeft zoiets ook meegemaakt?


Hallo Leintje Wat je beschrijft noemen ze floaters oftewel mouches volantes, en die zijn als dat het is zeker weg te halen. Als je naar google gaat en de naam Peter Stalmans typt dan zie je zijn gegevens, hij werkt in een ziekenhuis in Leuven, als je verder kijkt zie de site van Homo Universe Hollandicus en dat is een forum over die floaters, dan zie je hoeveel mensen er last van hebben en al geholpen zijn door hem [ik inclusief] Ik hoop dat het lukt. Vr Gr Joska.

label.Geplaatst op 2007-02-22 21:53:47


Ja Heintje, ik heb eerverleden jaar een enorme bloeding in mijn rechteroog gehad en was ook een week stekeblind in dat oog. Het licht viel op een gegeven moment uit dat oog en het was helemaal zwart wat in het Oogziekenhuis bloed bleek te zijn. Het heeft maanden geduurd voor ik weer een beetje normaal kon zien, wat ik had naast al die troebelingen en raggen in mijn oog ook nog last van lichtflitsen en dan vooral in het donker. Het werd binnen een jaar allemaal steeds minder maar tot op heden heb ik nog troebelingen (ik noem het raggen) in mijn oog. Volgens het Oogziekenhuis zullen die niet meer wegtrekken en zal ik het hier verder mee moeten doen. Op een gegeven moment stopt het verdere herstel en moet je het blijven doen met de restanten ervan. Zeer hinderlijk, ik weet er alles van. Verder heb ik nu ook nog de Oogziekte van Graves gekregen, dus ben ik lekker getrakteerd met mijn ogen! Ik wens je in elk geval sterkte toe en hoop dat het spinrag in elk geval een stuk minder zal worden voor je. Met vriendelijke groetjes, Horizon

label.Geplaatst op 2007-05-03 07:34:11

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren