© 2024 solvo B.V.

Glasvochttroebelingen

hallo, FloatersPRO,ik heb je verhaal gelezen op het forum, en ik vind het erg interesant.Omdat ik zelf ook veel last heb van floaters en dan vooral in de zomer, ik heb je al geprobeert te mailen maar het lukte steeds niet ik weet niet hoe dat kan, daarom doe ik het maar langs deze weg, ik vraag mij af hoe deze operatie in z\\\'n werk gaat en of je zo\\\'n operatie ook vergoedt krijgt door het ziekenfonds.Ik heb al gemaild naar die dokter maar nog geen bericht terug gekregen misschien had ik mijn verhaal niet in het nederlands moeten uitleggen.Hoe heb jij het uitgelegd? Ik zou zo\\\'n operatie ook wel willen overwegen. groetjes koosje


Haha ik zou het idd niet in Nederlands proberen uit te leggen aan die man, maar in het Engels ;-). Ik heb het bericht van FloatersPro ook gelezen en het adres etc. van die dokter doorgegeven aan een vriend van mij die ook erg veel last heeft van floaters/ mouches volantes. Hij heeft meteen gemeeld (in t engels) en kreeg ook heel snel antwoord terug toen (zelfde dag nog geloof ik). Daarna nog een keer gemeeld en toen kreeg ie weer heel snel antwoord. Volgens die dokter komt de techniek die hij bezigt binnen een aantal jaar ook in Nederland.

label.Geplaatst op 2004-08-23 17:01:08


Voor wie het interreseert, In het universitair medisch centrum in Leuven worden operaties tegen glasvochttroebelingen verricht sinds 2 jaar. Het gaat hier om dezelfde methode als dr Stodulka in Tjechie gebruikt

label.Geplaatst op 2004-09-27 12:49:55


Voor wie het interreseert, In het universitair medisch centrum in Leuven worden operaties tegen glasvochttroebelingen verricht sinds 2 jaar. Het gaat hier om dezelfde methode als dr Stodulka in Tjechie gebruikt

label.Geplaatst op 2004-09-27 12:56:06


hallo, bedankt voor de goede tip dagobert duck, ik heb gelijk een afspraak gemaakt en ik kan er 27 nov terecht, ik heb een vraagje hoe kom je aan dit adres en weet je er misschien meer informatie over over hoe zo\'n operatie in z\'n werk gaat?,want ze hebben een website http/www.uzleuven.be en daar heb ik er niks over gevonden maar het zou ook goed kunnen dat deze operatie er nog niet opstaat. groetjes koosje

label.Geplaatst op 2004-09-27 16:07:31


Ik heb dat ziekenhuis gemaild en persoonlijk bericht teruggekregen van die dokter. Ik zal hem er even inplakken. Ik heb zelf overigens nog geen afspraak gemaakt, maar zit er wel aan te denken. Geachte heer, Op onze afdeling worden jaarlijks meer dan 1000 vitrectomieën vericht voor allerlei indicaties. Hoewel wij vroeger eerder weigerachtig stonden tov. het verwijderen van troebelingen, is onze houding daarin sinds een tweetal jaar veranderd door de komst van nieuw instrumentarium. Daardoor kan de ingreep verricht worden door kleine, zelfsluitende openingen waardoor het een minimaal invasieve ingreep wordt en een snel herstel optreedt. Uiteraard moeten wij wel eerst een pre-operatief onderzoek verrichten om er zeker van te zijn dat het de troebelingen zijn die uw zicht verstoren. Indien u dat wenst, kan u een afspraak maken op mijn raadpleging via mijn secretaresse Lieve Willems op het nummer 00-32-16-332660. De wachttijd voor dergelijke ingreep is ongeveer 4-6 weken. Met vriendelijke groeten, Prof. Dr. Peter Stalmans Afdeling Oogheelkunde UZLeuven

label.Geplaatst op 2004-09-27 16:58:12


Prima tip. Ik heb een afspraak gemaakt, dat duurde wel langer dan wachten op de operatie :( Eindelijk komt er dus nu schot in de zaak. Ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden.

label.Geplaatst op 2005-12-12 12:44:22

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren