© 2024 solvo B.V.

Glasvochttroebelingen

Ik ben een vrouw van 49 jaar en sinds afgelopen vrijdag kreeg ik in een keer last van flikkeringen in mijn linker oog. Dacht dat ik misschien een migraine aanval zou krijgen. De volgende 2 dagen flikkerde het nog steeds, maar geen hoofdpijn. Daarna wel lichtjes maar maandags werd het erger en kreeg ik allemaal zwarte slangen en spinnedraden voor mijn oog die voorbij zweefen en ook werd het zicht wazig. Schrok me dood, moest meteen naar de oogpolie. Daar werd geconstanteerd dat mijn netvlies wel vastzat maar ik zag maar voor 50%. Moet over 3 weken terugkomen, maar mijn zicht is nu bijna na een week hetzelfde, geen vooruitgang! Ik word er gek van, kan iemand mij een beetje hoop geven? Bij wie het evt wel is overgegaan, want de meeste berichten die ik lees zijn negatief! En is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt, of moet ik meer geduld hebben? Laat me dat weten, zodat ik nog een beetje hoop mag hebben! Graag hoor ik jullie reactie, ik word er helemaal verdrietig van. vergeetmenietje


De naam heb ik verkeerd doorgegegeven, is ook zo moeilijk om te onthouden. Het zijn glasvochttroebelingen, is het dan nog hetzelfde wat u en ik bedoelen? En heeft u dit advies van uw oogarts gekregen? Als dit helpt, ben ik al heel blij! Alvast bedankt voor u snelle reactie

label.Geplaatst op 2008-03-22 11:11:56


Ik ben erg benieuwd hoe het met je is verlopen. Ik ben een vrouw van 55 jaar en heb 10 jaar MD. Heb momenteel een forse bloeding in mijn oog ook met slierten en bollen mijn zicht is helemaal weg alles is mist. Morgen ga ik nar het Radbout in Nijmegen. Ik heb ook al 9 prikken in het oog gehad met Lucentis en Avestin met geen enkel resultaat. Ik hoop dat het goed afgelopen is met je. Groetjes

label.Geplaatst op 2008-12-21 16:03:10


Beste, kijk eens naar de laserbehandelingen van oogarts F. Gerbrandy t.a.v. de behandeling van troebelingen, wellicht kan hij iets voor u doen

label.Geplaatst op 2012-06-12 09:05:05


Hallo mevrouw. Ik heb ook wel eens hetzelfde als u, maar dan slik ik een half tabletje bromazepam 6 miligram, dus 3 miligram, ga even liggen, kwartiertje en het is weer over.leg dit eens voor aan uw arts.

label.Geplaatst op 2008-03-21 13:53:04

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren