© 2024 solvo B.V.

Glasvochtvertroebeling

Hallo! Ik heb floaters, mouches volantes. Door de jaren heen is dit in zeer sterke mate opgebouwd. Ik kijk als het ware door een web van slierten, draden, punten en bolletjes heen. Daarboven op heb ik ook nog opticus atrofie, oftewel een aandoening aan de oogzenuw, hierbij is het zicht heel beperkt. Door de floaters heb ik daar een grote handicap bij. Ik heb door de floaters mijn baan als huisschilder ook op moeten geven, omdat ik de te schilderen vlakken niet meer goed zag, het web zat in de weg! Door de jaren heen ben ik ook bij verschillende artsen geweest, maar overal: NUL, NUL, NUL!!!, “het is niet ernstig” of “je moet er mee leren leven”. Via internet heb ik ook nog een zwaar eiwitloos dieet gevolgd. Ik was wel afgevallen, maar ik zie geen floater minder! Naar aanleiding van de mail van floatersPRO, die geopereerd kan worden in Tsjechië, zie ik toch het zonnetje door de donkere wolkenmassa doorbreken. Ik ben erg blij dat er toch een mogelijkheid is om van floaters af te komen, dat er wat aan gedaan kan worden. Ik zou graag willen weten wat de behandeling in Tsjechië precies inhoudt. En hoelang eventuele opname duurt. Ook wil ik weten waar de nacontrole gebeurd. Nog een vraag rest mij, wordt het vergoed door de verzekeraar, en zo niet, wat gaat het mij dan zo ongeveer kosten? Zijn er mensen die hetzelfde als mij hebben?? en misschien willen mailen?? Of zijn er mensen die meer weten van de operaties die in Tsjechie worden gedaan?? Ik hoop een aantal reacties te krijgen! Groeten, Gielewiel vanrijn70@hotmail.com


Voor wie het interreseert, In het universitair medisch centrum in Leuven worden operaties tegen glasvochttroebelingen verricht sinds 2 jaar. Het gaat hier om dezelfde methode als dr Stodulka in Tjechie gebruikt.

label.Geplaatst op 2004-09-27 12:49:29

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren