© 2024 solvo B.V.

Glasvochtvertroebeling

Weet iemand welke oogarts in Nederland met hetzelfde systeem werkt als prof Stalmans in Leuven als het gaat om een vitrectomi operatie? Mijn zorgverzekeraar vergoed deze operatie door deze prof maar voor een klein gedeelte. Ik hoop dat iemand mij hierin een goed advies kan geven en zijn ervaringen kan onderbouwen. Gerde.


Mijn zus heeft glasvochtvertroebeling en is pas voor staar geopereerd in het oogziekenhuis in Rotterdam.Wat zij begrepen heeft is dat een vitrectomie operatie niet veel nut heeft.Mijn tegenvraag is wat doet Prof Stalmans anders dan onze artsen?Zij wordt erg moe van dat geflodder voor haar ogen en bij het idee dat ze er mee moet leren leven is bijna onverdraaglijk.Helaas geen antwoord op uw vraag maar ik hoop dat u toch reageert. Met vriendelijk groeten, Olga

label.Geplaatst op 2009-04-21 16:10:43


Renesta,een vitrectomi kan toch de oplossing zijn voor extreme floters in het glasvocht.Het blijft natuurlijk een riskante ingreep. Prof Stalmans in Belgie gebruikt al verfijndere apparatuur, en zo ver ik weet is dit in ons land nog niet zo,vandaar mijn vraag op dit forum. Gerde.

label.Geplaatst op 2009-04-21 19:39:07


Gerde Heb je al navraag gedaan bij het oogziekenhuis in Rotterdam? Dat is het beste oogziekenhuis met de beste chirurgen. Groeten Renesta

label.Geplaatst op 2009-04-22 15:52:31


Dat ben ik nu aan het uitzoeken renesta. Groet gerde

label.Geplaatst op 2009-04-27 17:52:19


Zoiets moet je alleen overwegen als je er slechter door ziet. Hinder is denk ik niet genoeg, hoewel vervelend. Een vitrectomie is geen ingreep die je doet als je alleen maar hinder hebt. Het kan namelijk best makkelijk vervelende complicaties hebben. So wie so krijg je eerder staar. Verder zijn macula oedeem en verhoogde oogdruk serieuze complicaties. In Nederland hebben ze zeker vergelijkbare apparatuur als in België, alleen zijn ze hier wat terughoudender, denk ik.

label.Geplaatst op 2009-08-28 18:15:03

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren