© 2024 solvo B.V.

Glaucoom

ik heb ruim 4 jaar glaucoom gebruik daar oogdruppels voor en de oogdruk is al jaren prima zo rond de 10 of 11 maar het gezichtveld gaat steeds achteruit afgelopen week ben ik nog bij de oogarts geweest en was het weer ver achteruit gegaan mijn oogarts zij verder niets te kunnen doen want een operatie om de druk te verlagen is geen optie omdat de oogdruk al laag is is er misschien iemand die daar ook ervaring mee heeft dan heel graag een reactie


vraag eens een dagcurve onderzoek aan en misschien een donkere kamer onderzoek, uitleg van beide zijn op internet te vinden. Misschien dat je druk 's nachts wanneer het donker is ernstig stijgt. vandaar het donkere kamer onderzoek

label.Geplaatst op 2008-05-13 00:32:37


waar vind ik meer info over een dagcurve bij glaucoom? en een donkere kameronderzoek

label.Geplaatst op 2008-07-06 11:34:01


Voor mij kwam de klap vandaag...nadat de oogarts gelijk na de begroeting de opmerking: \"was er weer een opticien een beetje overijverig\" (omdat deze bij mij 3 weken geleden een druk tussen de 23 en 27mmHg op beide ogen heeft gemeten en de druk vandaag slechts 19mmHg op beide ogen was). \"glaucoom komt namelijk normaal niet voor bij mensen onder de veertig...\" Ik liet me hierdoor niet uit het veld slaan en stond erop, dat hij verder zou onderzoeken (mijn moeder, vader en zus hebben soms een verhoogde oogdruk, een tante is al bijna blind door Glaucoom). Verder onderzoek wees uit, dat er verschillende dingen niet helemaal goed zijn in mijn ogen. Na inspanning (ik mocht 5x de trap 2 etages op en af rennen en dan opnieuw de druk laten meten) was de druk nog slechts 14mmHg terwijl hij hoger of gelijk had moeten zijn. Deze grote verschillen schijnen net zo gevaarlijk voor de oogzenuw te zijn als een constante hoge oogdruk...dus... Ik ben pas bijna 31 en moet vanaf vandaag mijn leven lang druppelen :o/ Ik had op een andere uitslag gehoopt. Maar het zij zo. Nu maar hopen, dat de Travatan hun werk goed doen! Iedereen met deze aandoening; VEEL STERKTE!!! Groeten SunriseS

label.Geplaatst op 2008-07-17 14:50:31


Tja, zo ben ik nu 8 maanden verder en alleen zoveel wijzer...travatan heeft niet geholpen, timoptol ook niet, nu probeer ik een weekje of 6 nyogel en als die hun werk ook niet doen, wil de oogarts mijn ogen laseren. :o Heeft iemand hier ervaringen mee???????????????????????? Groetjes, SunriseS

label.Geplaatst op 2009-03-18 21:29:52


Hallo beste mensen, Mag ik vragen hoe jullie zijn getest, en hoe jullie het onderzoek hebben ervaren? Ik ben namelijk op het moment bezig met de ontwikkeling van een nieuwe gezichtsveld-ondezoeksmethode. Een van de vervelende effecten van Glaucoom is dat door beschadigingen in de oogzenuw, er blinde vlekken (scotomas) ontstaan. Doordat de hersenen in staat zijn om de blinde vlekken "op te vullen" met informatie uit omliggende zones uit het beeld, worden dergelijke aandoeningen vaak in een vergevorderd stadium ontdekt. De onderzoeksmethode moet het mogelijk maken om oogaandoeningen in een vroeg stadium te ontdekken. Ten opzichte van huidige onderzoeksmethodes zal de testtijd ook veel korter zijn. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, en daarnaast ben ik ook opzoek naar patienten die zouden willen meewerken aan het testen van deze nieuwe methode. Heel veel sterkte, en alvast bedankt voor de gedeelde ervaringen. Met vriendelijke groet, Tim Luijkx

label.Geplaatst op 2009-06-12 14:39:51


Hallo, Ik ben nu 28 en ik heb sinds mn 11de glaucoom. Komt verder niet in de familie voor dus hoe het is ontstaan op jonge leeftijd is niet duidelijk. Ik ben in mei voor het laatst onderzocht, inclusief GVO. ditmaal hadden ze een ander apparaat in gebruik voor het GVO. Na het onderzoek bleek dat mn gezichtsveld lichtelijk achteruit is gegaan. Ze konden mij niet vertellen of dat het daadwerkelijk zo is, of omdat het 'nieuwe' apparaat nog niet helemaal juist kan meten.. Nu wordt ik volgende maand opnieuw getest om te kijken of de uitslag hetzelfde is of niet. Ik zelf ben geen voorstander van nieuwe methodes of apparaten. Dit omdat je niet kan meten wat de betrouwbaarheid daar van is. En bij het oude kun je er wel van op aan. Groetjes Dominique

label.Geplaatst op 2009-10-05 17:32:23

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren