© 2024 solvo B.V.

Graag even lezen geen idee hoe ik dit moet uit legen

hallo, al een tijd heb ik last van mijn nek schouders en dat straalt dan uit naar mijn armen. soms heb ik dit een week en dan een tijd niet. het een soort siddering/stroom dat er door heen gaat. je zou wel denken wat heeft dit met de ogen te maken. maar nu ben ik er achter gekomen als ik mijn ogen dicht heb er geen last van heb. en als ik heel stil zit en mijn ogen open heb en mijn ogen beweeg heb ik er ook last van. ook zie ik vlekje voor mijn ogen dat heb ik al een hele tijd. en als ik in het donker kijk dan lijkt het net dat ik grote gekleurde vlekken zie. wie heeft hier ook ervaring mee of wel eens van gehoord? het is altijd lastig om zo iets te beschrijven.


Gho ik zou bijna denken dat jij je eigen auora ziet.Ben je gevallen,of last van hooftpijn? ik zelf heb dat ook gehad 2 dagen,het leek net een gekleurde krans om mij heen,en als ik rech voor me keek idd ook gekleurde vlekken.Bij mij was dit mijn eigen auora.Klinkt zweverig maar waar. Ik ben benieuwd naar andere reaktie,s groet RM

label.Geplaatst op 2009-12-03 22:45:55


ik heb ongeveer een jaar geleden twee zware migraine aanvallen gehad, ook met aura, uitvalverschijnselen en niet goed kunnen praten. de eerste keer dat ik dit had schrok ik zo hevig dat mijn man 112 heeft gebeld. toen alles over was heb ik een hoofd pijn gehad wat ik nog mee had gemaakt. daarna heb ik het een paar maanden later nog een keer gehad, maar toen wist ik wat het was. en sinds dien heb ik dus dat rare tintellingen in mijn hoofd nek en arm als ik beweeg. gelukkig niet altijd. maar ben er dus net achter gekomen dat het dus van mijn ogen afkomt. ben gisteren bij de huisarts geweest, hij denkt dat het dan migraine is, maar ik heb geen hoofdpijn. voor de zekerheid ben ik net bij de opticien geweest, en volgens haar is de sterkte goed. meer kon zei niet doen dan alleen de sterkte meten. dus nu wil ik een verwijzing gaan vragen bij de huisarts voor de oogarts.

label.Geplaatst op 2009-12-04 10:16:07


Dat vlekje, is er iets met het netvlies aan de hand?

label.Geplaatst op 2010-03-08 10:41:22


Mag ik vragen of je een oogafwijking hebt? Bijziendheid, verziendheid? Ik heb helaas geen antwoord, sorry. Ik reageer omdat ik zelf dezelfde klachten heb in mijn nek en schouders (overigens steeds vaker ook in de rest van mijn lichaam) en ik merk dat dit minder wordt als ik mijn ogen dichtheb (ik heb daarbij myopie). Ik ben dus zeer geinteresserd wat hieruit komt. :) Succes!

label.Geplaatst op 2010-04-28 20:52:42

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren