© 2024 solvo B.V.

Hangend ooglid

hey mensen, ik wilde even mijn verhaal doen, en vragen of meer mensen hiervan hebben gehoord of dit herkennen bij zichzelf. en dus een optie weten wat het zou kunnen zijn. 3 maanden geleden is mijn ooglid gaan hangen. mijn linker oog zat half dicht. paar daagjes afgewacht maar het bleef zo. ik had verder geen pijn of dergelijke enigste wat er dus was, is dat mijn ooglid omlaag hing. naar de huisarts gegaan en die gaf mij een zalfje mee.(hij dacht ontsteking) gebruikt, hielp verder niet. weer terug gegaan en allergie test laten doen. hieruit kwam huismijt. druppels hiervoor gekregen, maar hielp wederom niet. ooglid bleef hangen. naar de oogarts gegaan, die zei: het is een virus, gaat vanzelf over(het zou alleen maar minder moeten worden niet erger) maar het werd erger. de ene dag stond me oog nog 3 kwart open, andere dag voor de helft, dit wisselde een beetje af. toch maar weer terug gegaan naar de oogarts(inmiddels een andere) die constateerde een allergische reactie. weer druppels gekregen. wij op vakantie(2 weken geleden) druppels werkten wederom niet, en mijn oog werd dikker en dikker. waar ook nog flinke hoofdpijn bij kwam kijken. nou ben ik niet iemand die gelijk bij de pakken neer gaat zitten en maar gewoon vakantie proberen te vieren. na 5 dagen gingen we door vanuit duitsland naar tsjechie. hier werd de koppijn erger en erger, ben ik overgegaan op paracetemol met als dosis: 6 per 24 uur(maximale dus) dit hielp en ik kon weer gewoon mee dingen doen. (waarschijnlijk door de paracetemol) werd ik ook nog eens flink misselijk, nou vond ik het eten al niet zo denderend in tsjechie, maar door de misselijkheid was het helemaal niet meer te eten. gestopt met de paracetemol en naar het ziekenhuis gereden. het ging niet meer de hoofdpijn werd te erg. daar bij de oogarts anti biotica gehad(maxitrol). dit hielp, de hoofdpijn zakte weer zoals het in duitsland was, en ik kon dus weer een beetje vakantie hebben. de zwelling van het oog nam ook af. alleen het ging niet weg. mijn ooglid bleef laag hangen, en rondom het oog een zwelling. vanuit tsjechie al een afspraak in het ziekenhuis gemaakt die gisteren was (6-8-09) daar bij de oogarts gekomen, waarvan wij merkte(ik en mijn vader) dat hij het niet wist. toen mij vader begon te zeuren dat het al 3 maanden aan de gang is, besloot de oogarts een ct scan te laten maken en een bloed onderzoek. ik moet nu wachten op bericht wanneer de ct scan is en 1 week na de ctscan moet ik terug zijn bij de oogarts. dat word dus nog wel minimaal 2 weken met koppijn niks kunnen doen.. de koppijn komt met vlagen en zodra ik me inspan(was gistere bezig met me pc die kapot was gegaan en kreeg gelijk koppijn hierna) verder is de hoofdpijn \\\'\\\'s avonds erger dan \\\'s ochtends. \\\'s ochtends heb ik vaak het idee, hey het is over. maar na 10 minuten komt de koppijn dan opzetten. ik slik op het moment ook geen paracetemol of iets. verder kan ik tegenwoordig ook minder eten, nou is dat niet zo;n ramp aangezien ik wat te zwaar ben, maar \\\'s ochtends heb ik aan 1 broodje echt genoeg terwijl voor de vakantie ik rustig 2-3 broodjes op kon. Heeft iemand enig idee wat mijn probleem zou kunnen zijn? bij voorbaat dank Tom v Gelder 16 jaar

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren