© 2024 solvo B.V.

Hangend rechteroog, oorzaak ?

Hierbij wil ik graag een klacht voorleggen. Vroeger als klein kind zijn mijn ogen rechtgezet, ik zie met mijn rechteroog scherper dan mijn linkeroog. Het ging altijd jaren goed en had nergens last van. Ongeveer 6 jaar geleden werd ik in de ochtend wakker met een gigantisch verdikt oog ( bovenste gedeelte boven ooglid ) naar mijn idee zat er vochtophoping in omdat het in mijn kamer onwijs warm word doordat de zon er ook op schijnt. Ik heb jarenlang alles geprobeerd ( rechter oog ) om er koude dingen op te leggen, zalfjes wat vochtafdrijvend werkt, konkommers je kunt het zo gek niet bedenken. Het hielp allemaal niks want het werd niet meer zoals mijn oog eerst was, soms had ik er iets minder last van door alle koude dingen die ik er in de ochtend oplegde als ik opstond en in de avond maar heb altijd een verschil gevoelt en een irritantie bij het kijken. Achteraf ben ik er niet zo zeker van of het wel vochtophoping was of misschien een infectie of insektenbeet ? je ziet ook als je in het licht staat en in de spiegel kijkt een soort rondachtig geel vlekje als je goed kijkt dat er dus nog steeds iets zit. Steeds krijg ik er meer last van en nu is het zo dat ik ook echt daadwerkelijk het verschil voel tussen beide ogen, voel dat het extreem hangt en je ziet ook dat het geen strakke huid is. Een ander valt het niet op maar voor mijn gevoel is het echt een gigantische prop wat ik voel drukken op mijn ooglid, het is zo erg dat ik ook niet fulltime kan werken en na 4 uurtjes al helemaal uitgeblust ben en hoofdpijn heb met hele moeie ogen. Daarop heb ik ook last van droge ogen en hiervoor gebruik ik traandruppels, heb deze niet zo vaak nodig gelukkig soms is het erger dan de andere keer. Er werd ook geconstateerd dat ik last had van beestjes door schijnbaar overtollig vetgebruik ( creme gebruik voor gezicht) maar dit betwijfel ik. Het is dus voor mij een groot drama en voel me vaak niet serieus genomen doordat het nu niet extreem meer opvalt bij anderen maar voor mij als een groot probleem aanvoelt dagelijks. Zou er heel graag iets aan willen laten doen en niet om cosmetische redenen maar echt om medische redenen. Voel ook vaak of mijn ogen afzondelijk van elkaar werken en krijg dan altijd pijn net boven de wenkbrauwen. Hebben meer jonge mensen hier last van of ook door omgevingsfactoren gekregen ? graag zou ik wat reacties uitwisselen. Vriendelijke groetjes,

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren