© 2024 solvo B.V.

Heftige druk achter mijn ogen + beschadigd netvlies

Hallo, ik ben een jongen van 22 jaar. Sinds 2001 heb ik regelmatig last van grote druk achter mijn ogen. Er zijn tijden dat ik er paar weken geen last van heb, maar ook soms enkele weken achter elkaar met gevolg dat ik soms wakker wordt \'snachts van de pijn... Ik ben die tijd ook naar de huisarts gestapt en die heeft mij diverse oogdruppels / zalf voorgeschreven wat helaas niet hielp. Ook ben ik destijds naar de opticien geweest om mijn ogen te controleren. Hieruit konden ze niets opmaken alleen dat mijn traanvocht verkeerd op mijn netvlies terecht kwam en dat het dan een licht schuurend effect gaf wat de \"mogelijke pijn\". Door de huisarts ben ik doorverwezen naar de oogarts in het ziekenhuis. Vanuit het ziekenhuis waren er ook weinig suggesties wat het kon zijn. Alleen dat mijn rechter oog (waar tevens het meest last van heb) een beschadigd netvlies had. Dit kon volgens de arts ook niet meer herstellen. Denk maar aan het voorbeeld met een plastic zakje als eenmalig gekreukeld is. Het enige waar dit volgens de arts mee te behandelen is is pretnison, maar dat rade hij meer af... De laatste tijd wordt de pijn alleen maar heftiger en nu rest mij de vraag: weet hier iemand voor mij een mogelijke oplossing voor dit probleem??


Dag Jeroen. In welk ziekenhuis en bij welke oogarts ben je dan geweest? Volgens mij kan je netvlies gelaserd worden. Je kunt je hte beste naar een Academisch ziekenuis laten verwijzen. Daar zijn meerdere deskundige artsen die dan als een team je kunnen helpen. Sukses en sterkte. Netvliesje in Nijmegen.

label.Geplaatst op 2008-02-07 16:09:03

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren