© 2024 solvo B.V.

Help, wie heeft dit ook, beide ogen toxoplasmose en wat is er aan gedaan..

Ik heb aan beide ogen toxoplasmose gehad en hierdoor heb ik maar een zicht van 20a30% in totaal! Graag kom ik in aanmerkingen met mensen die dit ook hebben en wat zij daar aan gedaan hebben om het te genezen bv in het buitenland! Maar tips zijn ook van harte welkom.. alvast hartelijk bedankt


Hoi, Ik heb ook toxoplosmose aan mijn linker oog. Hierdoor mis ik een boog in mijn gezichtsveld. Ik heb begrepen dat als dat optreedt dat je het kan stoppen door een kuur te slikken. Is dat ook bij jou gedaan? en hoe heb je dit gekregen in beide ogen.. Groet, Eros

label.Geplaatst op 2009-05-04 13:05:11


Hallo, Ik ben een 28 jarige meid die met hetzelfde probleem kampt als jou. Mijn beide ogen zijn ook aangetast (gele vlek, dus in het midden van mijn oog). Ik zie links 0.5/10 en rechts 1/10 (sinds vorig jaar, daarvoor 9/10, dus terug een actieve ontsteking). Mijn leven is het laatste jaar helemaal overhoop gehaald! Kan niet meer auto rijden en ben nu echt slechtziend. Ben blij dat ik iemand heb gevonden die met hetzelfde probleem kampt. Om op je vraag te antwoorden: bij een actieve ontsteking krijg ik steeds cortisonen (prednison of medrol) en een combinatie met antibiotica. Nu na een jaar is mijn ontsteking iets minder actief, maar ik slik nog steeds 3x per week zitromycine (antibiotica) preventief om de ontsteking binnen de perken te houden. Dit is een niet bewezen preventieve maatregel. (is ook de eerste keer in 28 jaar dat ik dit moet doen). Heb ook al een injectie met cortisonen in mijn oog gehad en voor mijn netvliesscheur een laser. Men heeft bij mij ook overwogen om een netvliesdraaiing te doen, maar hiervoor is mijn netvlies te fel aangetast (is ook uiterst experimenteel en nog nooit toegepast bij toxoplasma chorioretinitis, wel bij maculadegeneratie). Waarschijnlijk gaan ze wel in mijn rechteroog mijn glasvocht vervangen omdat ik zoveel floaters heb (zwarte punten, ringen en bollen, moet jou waarschijnlijk niet uitleggen hoe vervelend dat dit is he :) ) om deze te verminderen. Hoop dat je reageert op mijn berichtje en dat ik eens van iemand anders hoor hoe hij /zij hiermee omgaat. Ken hier ook niemand die dit heeft en is heel vervelend :) groetjes, brendy

label.Geplaatst op 2009-06-04 12:55:43


Ik ben een man van bijna 50, met tox aan mijn rechteroog. Toen die in 1997 actief werd heb ik daarvoor een kuur gekregen waarvoor gold: het middel was erger dan de kwaal; ik reageerde er allergisch op, met verbrandingsverschijnselen. Gevolg: blijvende schade aan mijn beide ogen. Zo een kuur mag ik dus nooit meer hebben. De tox is op het ogenblik weer flink lastig, spikkels en een sluierwolk die in mijn rechteroog beweegt, en mijn linkeroog is door de SJS (allergische reactie) al behoorlijk slecht. Ik ben "meubelstuk" bij de afd oogheelkunde van het plaatselijke ziekenhuis, vooral voor de SJS. Ik heb nog geluk: mijn ogen voldoen (nog) aan de eisen van het CBR, althans voor rijbewijs BE, niet voor een "groot" rijbewijs. Daarvoor zijn de eisen strenger. zie www.sjsnl.tk

label.Geplaatst op 2009-07-28 09:08:23


Dag Brendy, In de baarmoeder heb ik toxoplasmose opgelopen in het linkeroogwaar nu een blinde vlek zit bij/op de gelevlek. In mijn puberteit heb ik drie opnames gehad in het oogziekenhuis te Rotterdam, jaren 60. Het linkeroog was eigenlijk een afgeschreven verhaal. Een therapie met harde contactlenzen heeft mij geholpen. Omdat de schade vanuit de baarmoedertijd dateert heb ik nooit geleerd diepte te zien. Nu begint het linkeroog mee te doen en geniet ik van diepte zien. Dit is een wel heel summiere samenvatting van de werkelijkheid, de werkelijkheid is heel complex. Wil je meer weten, neem gerust contact op. groeten, denis1

label.Geplaatst op 2010-08-25 09:57:18


Hoi, Ik kwam een berichtje van je tegen op een forum over je blinde oog vanuit de baarmoeder door toxoplasmose. Ik heb hetzelfde, maar dan in me rechter oog. Graag wil ik met je in contact komen om je verhaal te horen. Mogelijk is er voor mij ook nog iets mogelijk met mijn rechter oog. Zou je mij willen mailen hierover? irinavantil@msn.com Vriendelijke groet, irina van Til

label.Geplaatst op 2012-06-14 23:18:55

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren