© 2024 solvo B.V.

Herpes Simplex virus, graag reacties!

Mijn dochter van 7 heeft vanaf haar 3e jaar het Herpes Simplex virus in haar re-oog. Ik probeer goed aan haar imuumsysteem te werken door voldoende fruit en groente aan te bieden e.d. maar toch heeft ze er helaas vaak last van. Als het actief is krijgt ze Acicloir tabletten en zalf en FML oogruppels. Deze laatste heeft ze ook als onderhoudsdosering. Ze heeft door littekenweefsel een streep in haar zichtveld waar ze \'omheen\' moet kijken en is erg lichtschuw, gaat niet zonder zonnebril de deur uit! GRAAG REACTIES OVER MEDICIJN GEBRUIK/BEHANDELING!!!!


hallo. ik heb ook een zoontje dat het herpes virus in zijn oog heeft, hij heeft dit vanaf zijn vijfde jaar en is nu inmiddels twaalf. Ook ik probeer hem zoveel mogelijk vitamine en dergelijke te geven maar op bepaalde momenten komt het toch weer opzetten. hij gebruikt als het actief is ook oogzalf en fml druppels en soms geef ik zelf aciclovir tabletten erbij maar mijn oogarts is daar niet zo voor , maar ik ben in de tijd dat hij het kreeg onder behandeling geweest in het oogziekenhuis in Rotterdam en daar kreeg hij het wel , maar onze oogarts zegt dat het schadelijk is voor de lever dus wil ze niet geven. ben eigenlijk benieuwd bij welke oogarts jullie onder controle zijn en wat die van die tabletten zegt en ik lees ook dat jou dochter preventief druppels gebruikt, welke zijn dat en hoe vaak gebruikt ze die per dag? Mijn zoontje heeft het al verschillende keren gehad vooral in het begin is het misgelopen omdat ze niet wisten wat hij had, daardoor heeft hij al een flink litteken op zijn oog en heeft nog maar 40% zicht. Hij heeft ook al vanaf zijn zesde jaar een sclera lens, dat is een lens die je hele oog bedekt en waarin een zoutoplossing zit die zijn oog de hele dag nat houd want dat is juist belangrijk bij het virus dat je geen droge ogen krijgt want dan komt het virus nog eerder naar buiten. Ook heeft hij met die lens in 100% zicht er zit een bepaalde vorming in waardoor je goed kan zien. Voor die lens sta ik onder controle bij Mr Otten van Vissers lenzen in Nijmegen, hij werkt in verschillende ziekenhuizen door heel Nederland. Op dit moment is het weer zover, hij is vanmorgen weer opgestaan met een rood oog dus moet zo meteen weer naar de oogarts en dan begint de ellende weer van druppelen en zalven, maar ja we zijn er wel weer snel bij en hopelijk valt het mee.

label.Geplaatst op 2010-12-17 20:23:17

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren