© 2024 solvo B.V.

Herpes virus in oog

Onze zoon heeft al 2 jaar een herpes virus in zijn oog. Ondanks zijn medicatie krijgen ze het virus niet onder contole. Op dit moment is het virus weer super actief. Zijn zicht is erg beperkt hierdoor, gelukkig wel aan een oog. Er is zeer weinig informatie over te vinden. Wie heeft een soortgelijk ervaring.


mijn zoontje van 8 heeft al 3 jaar hetzelfde probleem , bij ons lukt het redelijk goed om het virus onder controle te houden. hij heeft een speciale lens gekregen waardoor het oog constant vochtig gehouden word en meteen z,n zicht verbetert, hij had nog maar 40% zicht als hij z,n lens in heeft is het bijna 100%. we moeten natuurlijk iedere dag allert blijven want bij verminderde weerstand of spanningen kan het zo weer beginnen. hij heeft ook regelmatig medicijnen gehad om het te onderdrukken, als je wat meer wilt weten neem gerust contact op, mijn emailadres is wilcoenmariska@hotmail.com

label.Geplaatst op 2006-12-09 09:27:13


Ik heb net jullie berichten gelezen. Ik heb sinds april 2006 het virus in mijn oog maar krijg het met geen mogelijkheid onder controle. In eerste instantie maakte ik mezelf niet zo'n zorgen maar nu ik weet welke gevolgen het virus kan hebben is dat een beetje veranderd zeg maar. Heeft iemand nog tips??????? Ik heb natuurlijk medicatie en sta onderbehandeling bij een oogarts. Maar tot op heden heeft dit mij nog niets gebracht.

label.Geplaatst op 2006-12-12 12:07:59


Ik heb 1 1/2 jaar last gehad. Zovirax, pillen en druppels hielpen niet. Het werd pas beter toen er uit mijn bloed een serum werd gemaakt. Geleidelijk is het over gegaan. Pas na een jaar of twee was het echt \"genezen\". Het kan wel altijd weer de kop opsteken. Ik hoop dat je iets hebt aan deze suggestie. Ik heb de indruk dat deze methode niet mag worden toegepast, mogelijk vanwege de kosten. Omdat mijn conditie ook niet geweldig was ben ik tevens vitaminepillen en visoliepillen gaan slikken. Toevallig? is de verbetering sindsdien begonnen. Beterschap toegewenst.

label.Geplaatst op 2006-12-13 09:40:30


Hallo nacht, Zijn zicht is beperkt aan 1 oog zeg je, wat ziet hij dan of wat ziet hij niet ? Ziet hij wazig ? Gr Jeroen

label.Geplaatst op 2007-01-05 11:59:21


Tja ik heb verschrikkelijk te doen met je zoon,want iemand die het niet kent weet niet wat een pijn zoiets kan veroorzaken. Ik heb het vorig april opgelopen en ook bij mij krijgen ze het niet onder controle,ik blijk het aan de binnenkant en buitenkant te hebben. Nog nooit had ik ervan gehoord en daar sta je dan. Ik hoop dat er voor je zoon een daadwerkelijk medicijn komt. mij is geadviseerd om in ieder geval veel vitamine c te nemen buiten de medicatie om het virus zich prettig te laten voelen

label.Geplaatst op 2007-02-08 19:27:44


hoi, nou lekker lopen we allebei al ongeveer even lang welke medicatie krijg jij?Ben jij ook tot de ontdekking gekomen dat het met je menstruatie meegaat, (het wordt dan erger). zie graag je reactie tegemoet

label.Geplaatst op 2007-02-10 18:44:19


hoi las je bericht, hoe werkt dat een serum van je bloed, ik heb het ng niet voorgesteld gekregen terwijl ze oogarts al blij is als ik na bijna een jaar zeg dat het matig gaat. zie graag je antwoord tegemoet

label.Geplaatst op 2007-02-10 18:46:25


Het werkt vrij simpel. Er wordt een aantal buisjes bloed afgenomen en na enkele dagen staat er serum klaar in de apotheek. Hiermee kun je (in mijn geval 3x daags)in het oog druppelen. Het spul blijft niet lang goed en moet in de koelkast bewaard worden. Ik hoop dat het bij jou en anderen ook zo goed zal werken. P.S.: Toevallig sprak ik vandaag een assistent van oogheelkunde die mij wel eens heeft geholpen. Behandeling met bloedeigen serum lijkt toch vrij normaal te zijn in de oogheelkunde

label.Geplaatst op 2007-02-19 20:39:33


Hallo, mijn dochter van 7 heeft vanaf haar 3e jaar last van het Herpes Simplex virus. Ik probeer goed op haar eetpatroon te letten (voldoende groente en fruit voor haar immuumsysteem) maar heeft er helaas toch regelmatig last van. Als het actief is gebruikt ze Aciclovir tabletten en zalf en FML oogdruppels, die laatste gebruikt ze ook als onderhoudsdosering. Graag een reactie over wat uw zoon voorgeschreven krijgt als het virus actief is. Mijn dochter is nu erg lichtschuw en gaat niet zonder zonnebril de deur uit. Ook heeft ze al een streep in haar zichtveld waar ze 'omheen' moet kijken.

label.Geplaatst op 2009-11-15 11:34:27

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren