© 2024 solvo B.V.

Herstel na netvliesloslating

Kan iemand mij zijn/haar ervaringen vertellen op welke termijn er nog verbetering optrad na een netvliesloslating. Ik ben geopereerd op 13 december en merk nog geen verbetering.


Lieve Monictom, Ik kan je verzekeren: na regen komt zonneschijn. Ook ik ben geopereerd aan een netvliesloslating, in 2002 wel te verstaan. Het duurde heel lang voordat ik enig herstel bemerkte. Na anderhalf jaar begon ik te merken dat mijn zicht langzaamaan verbeterde. Dit is waarschijnlijk tekenend voor mijn ogen, en ik wil je helemaal niet ongerust maken, maar ik geef gewoon eerlijk antwoord op je vraag en wat bij mij zo is geweest, hoeft bij jou niet zo te gaan. Ik wens je hoe dan ook heel veel sterkte toe! Door wie en in welk ziekenhuis ben je overigens geopereerd? En was je plaatselijk verdoofd of onder algehele narcose? Hartelijke groeten, Xenia

label.Geplaatst op 2006-05-08 13:22:20


Kreeg in juni 2006 op reis elke dag 10% minder zicht, en kreeg terug in Holland op 27/06/2006 een operatie (bandje-gasbel) wegens netvliesloslating. Enkele weken daarna een laserbehandeling en heb sindsdien 50% zicht. Het zicht (verkleinend dubbel en verschoven beeld) is sindsdien niet veranderd, en heb ook vernomen dat herstel pas na een jaar zou kunnen optreden. Sterkte gewenst, DCJ

label.Geplaatst op 2006-10-16 18:42:52


Beste Xenia, Op 20 juli 2007 ben ik geopereerd aan een netvliesloslating door middel van het aanbrengen van een siliconenbandje. Twee maanden na de operatie heb ik een oogmeting gehad en te horen gekregen dat het zicht in mijn geopereerde oog nog maar 5% is. Was het zicht in jouw oog in het begin ook zo slecht en hoe lang heeft het bij jou geduurd dat het zicht beter werd. Ook wil ik graag van jou weten of je alweer snel met sporten, autorijden etc. ben begonnen.

label.Geplaatst op 2007-09-25 21:17:27

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren