© 2024 solvo B.V.

Hoornvliestransplantatie

Ik zou graag in contact komen met mensen die een hoornvliestransplantatie hebben ondergaan. Hoe hun ervaringen zijn.


Hallo, ik heb bijna 10 jaar geleden een hoornvliestranslantatie gehad. Ik wil je mijn ervaringen wel vertellen. Wat wil je weten?

label.Geplaatst op 2004-11-14 21:52:51


Hallo Ken, Ik zou het liefst alles willen weten. Hoe jij het e.e.a. ervaren hebt zowel postief als negatief. Ik sta n.l. ook voor de keuze om een dergelijke operatie wel dan wel niet te ondergaan.

label.Geplaatst op 2004-12-21 19:56:00


Hoi blues, kan ik mijn ervaring ook naar je prive-mailadres sturen? Zo ja, wil je dan je mailadres even geven? Ik heb trouwens de oogziekte keratoconus. Dit is een ziekte waarbij je hoornvliezen naar buiten uitstulpen (en dat steeds meer gaan doen, progressieve ziekte) en waarbij het hoornvlies een verkeerde structuur heeft. Ik heb het in beide ogen, maar alleen links is getransplanteerd. Rechts moet waarschijnlijk ooit ook nog. Waarom overweeg jij een transplantatie?

label.Geplaatst op 2004-12-24 10:27:46


Ken, Je kan reageren op w.dekoning2@chello.nl Ik heb een groot litteken op mijn hoornvlies a.g.v. een infectie. Vandaar

label.Geplaatst op 2004-12-26 23:06:14


Hoi Ken, Ik heb afgelopen maandag een hoornvliestransplantatie gehad, dit omdat ik dezelfde ziekte heb als u, keratoconus, ook mijn linker oog. Zou u mij er wat meer over kunnen vertellen hoe het met u gegaan is? BVD!! Gr, Boozie p.s. Als u mij wilt mailen kan dat op: boaz_verschueren@hotmail.com

label.Geplaatst op 2005-01-27 18:11:09


Hoi Blues, Graag wil ik weten of je ondertussen de operatie hebt ondergaan en hoe dit bevallen is. Ik stel deze vraag omdat wij ook voor deze beslissing staan voor ons zoontje van 4 jaar! Hij heeft een groot litteken voor zijn pupil tgv perforatie door een tak en ziet ws maar 10%. Wij vragen ons af of deze operatie en met name de revalidatie (druppelen, wrijven,pijn, loszittende hechtingen enz)niet te zwaar is voor een kind van 4! Er is zeer weinig informatie bekend over deze operatie en kleine kinderen. groetjes Marleen (a.biezeman@chello.nl)

label.Geplaatst op 2005-08-15 09:57:04

Naar forum Oogheelkunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren